Marcelo Zammenhoff (właśc. Piotr Wygachiewicz)
Niedokończony supermagnetofon LAROX
| Datowanie: | 1988 |
| Technika: | technika mieszana |
| Materiały: | plastik, flamaster, kabel, metal |
| Rozmiar: | wys. 18,5 cm, szer. 18,5 cm, głęb. 22 cm |
| Sposób nabycia: | zakup (dotacja MKiDN) |
| Data nabycia: | 09.07.2020 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/640 |
Opis dzieła
Megnetofon pochodził z liceum artysty (LO w Ciechocinku), i został przerobiony przez niego w duchu DIY. Po przeróbkach służył do nagrywania eksperymentalnych kompozycji dźwiękowych. Oprócz wewnętrznej elektroniki, modyfikacjom został poddany także jego zewnętrzny wygląd:
„Magnetofon otrzymał niezależną obudowę, elementy sterujące, dekorację oraz nazwę Larox – taką bowiem wymyśliłem na potrzeby wszystkich urządzeń własnej konstrukcji. Wcześniej zbudowałem efekt – filtr do gitary, również pod nazwą Larox”.
Następnym elementem była plastikowa osłona, wykonana ze znalezionej w Niemczech tabliczki sklepowej, z naniesionym emblematem grupy muzycznej Morris Generativ. Magnetofon w końcu przestał działać i jak tłumaczy artysta, z perspektywy czasu stał się dla niego „kwintesencją młodzieńczej, siermiężnej myśli techniczno-artystycznej z czasów, gdy wiele urządzeń nie działało tak, jak powinno, lecz zaciekawiały intrygującym wyglądem – o co w końcu również chodziło”.
Jakub Gawkowski
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych".
