Marcelo Zammenhoff (właśc. Piotr Wygachiewicz)

Kurwa co to jest

Udostępnij:
Datowanie: 1987
Technika: film-audio-wideo, zapis analogowy filmowy przeniesiony na zapis cyfrowy
Materiały:plik cyfrowy
Rozmiar:22'23''
Sposób nabycia:dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z programu: „Narodowe kolekcje sztuki współczesnej”
Data nabycia: 09.07.2020
Numer inwentarzowy:MS/SN/V/153
Dzieło dostępne na ekspozycji:nie

Opis dzieła

Jedna z najwcześniejszych form filmowych artysty. Jak sugeruje tytuł, film cechował brak z góry narzuconej koncepcji. Artystę interesowała czysta forma dźwiękowo-wizualna, osiągana za pomocą odkrywanych stopniowo środków i możliwości technologicznych. Praca jest świadectwem pierwszych prób pracy Zammenhoffa z kamerą 8mm.

Obraz tworzą fragmenty nagrań z rodzinnych i towarzyskich wyjazdów, sceny z Hamburga i Ciechocinka, a także prowadzone intuicyjnie eksperymenty z medium filmowym, na przykład nagrywanie kamerą ekranu telewizyjnego. Autorska ścieżka dźwiękowa została stworzona na 8-bitowym komputerze Schneider 464, w duchu grupy Fioletowe Płyny Zdrowotne, którą artysta współtworzył w tamtym okresie.


Jakub Gawkowski



Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych".





Marcelo Zammenhoff (właśc. Piotr Wygachiewicz)

Artysta współczesny, performer, kompozytor, eksperymentator. Przedstawiciel polskiego kina eksperymentalnego, offowego i eksperymentalnej sceny muzycznej electro/synth/noise, a także działacz i organizator wydarzeń kulturalnych. Mieszka i tworzy w Łodzi. Konstruktor pierwszych samplerów kasetowych. Autor „Telewizji Antlantyda” – pionierskich programów emitowanych w TVP2 latach 1993–94, a także czterech Festiwali Myśli Cyfrowej CYFROTEKA, założyciel Teatru Elektrycznego, grupy filmowej Plazma TV oraz ekstremalnej galerii Xylolit w Łodzi (działającej w latach 1995–96). Na początku lat 90. XX wieku był prekursorem nowych gatunków muzycznych...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji
Zobacz także