Zbyněk Baladrán

Bone Taxonomy [Taksonomia kości]

Udostępnij:
Datowanie: 2020
Technika: grafika komputerowa, zapis cyfrowy (PDF)
Materiały:plik cyfrowy
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 18.06.2020
Numer inwentarzowy:MS/SN/GR/2248
Dzieło dostępne na ekspozycji:nie

Opis dzieła

W jednym z wywiadów powstałych w czasie kwarantanny Timothy Morton poruszył temat emocji. Parafrazując jego wypowiedź można powiedzieć, że emocje pochodzą z przyszłości. Są stanami zrozumienia, które komunikują nam coś czego nie możemy jeszcze opisać i analizować. Ich teraźniejsza intensywność zapowiada przyszłe wypadki. Wyjaśnia to moje uczucia, kiedy na początku kwarantanny, w swoistym nieświadomym szoku nagłych wypadków, zacząłem spontanicznie rysować ludzkie i zwierzęce kości. Nie wiem czemu zacząłem to robić. Godzinami i dniami badałem w książkach schematy paleolitycznych odkrywek archeologicznych. Łowcy mamutów pozostawieni pod hałdą kości. Katalogowanie i digitalizowanie zabrało mi miesiąc, a potem przez kolejny porównywałem je z bazami danych opisującymi współczesny porządek władzy. Pierwotnym znaczeniem słowa algebra jest interpretacja świata poprzez zliczanie kości. Ten diagram został stworzony przy użyciu żargonu wojskowego. Zapis tworzy nowe układy i hierarchie z nowymi nierównościami. Nawet między kościami.

Dodatkowe pliki do pobrania
Kompletna praca do pobrania: Pobierz plik
Wystawy

"Praca = Dokumentacja Wyobraźni", Muzeum Sztuki, Łódź, 2020

Zbyněk Baladrán

Zbyněk Baladrán jest pisarzem, kuratorem, artystą i projektantem wystaw. Studiował historię sztuki na Wydziale Filozofii Uniwersytetu Karola oraz w pracowni Komunikacji Wizualnej, Malarstwa i Nowych Mediów na Akademii Sztuk Pięknych w Pradze. Jest jednym z inicjatorów Display – instytucji prezentującej sztukę współczesną (2001), która w 2007 roku została przekształcona na Tranzitdisplay. Wspólnie z Vitem Havránkiem kuratorował trzyletni projekt badawczy Monument to Transformation, który dotyczył przemian społecznych i politycznych. Baladrán swobodnie czerpie inspirację z nauk społecznych jako narzędzi definiowania przeszłości....

Inne dzieła tego artysty / artystki
Zobacz także
Powiązane obiekty