Angelika Markul

bez tytułu

Udostępnij:
Datowanie: 2012
Technika: technika własna
Materiały: plastik, futro, filc, wosk, instalacja elektryczna, aluminium
Rozmiar:wys. 124 cm, szer. 57 cm, głęb. 3 cm (każdy panel)
Sposób nabycia:zakup (dotacja MKiDN)
Data nabycia: 25.06.2014
Numer inwentarzowy: MS/SN/R/584

Opis dzieła

Angelika Markul bada w swojej twórczości współczesny stan życia na świecie oraz próbuje odnaleźć siły, które ten stan określają. Dociera do miejsc, w których pojawiają się ekstremalne zjawiska lub które zostały dotknięte katastrofalnymi zdarzeniami. Praca "bez tytułu", przywołując i interpretując w swoisty sposób tradycyjny gatunek artystyczny martwej natury, stanowi komentarz do bieżącej sytuacji ekologicznej. Obraz utworzony z pokrytych czarnym woskiem plastikowych roślin, futra, filcu sprawia wrażenie jakby powstał w wyniku jakiejś katastrofy. Jednocześnie według koncepcji artystki stanowi to obraz początku twórczej przemiany. Praca złożona jest z 8 paneli pokrytych elementami z plastiku, futrem i filcem, a następnie zabarwionym na czarno woskiem. Należy je prezentować poziomo w dwóch kolumnach po cztery sztuki z umieszczoną pomiędzy nimi świetlówką. Kompozycje na panelach przypominają skamieniałe rośliny - zatopione w czarnej żywicy "paprocie", "skrzypy" itp. Praca była eksponowana w Muzeum Sztuki na wystawie Wyzwolone siły. Angelika Markul i współczesny demonizm (2013).

Maria Morzuch


 

Wystawy

Wojna domom. Sala Neoplastyczna w solidarności z Ukrainą [2022-06-24-2022-09-11]

Angelika Markul
Angelika Markul

Mieszka w Paryżu, gdzie studiowała w ENSBA w pracowni Christiana Boltanskiego. Wystawy indywidualne: Galeria Foksal (2006 i 2012), Biennale Focus (2010), Muzeum Sztuki w Łodzi, Palais de Tokyo, Paryż. Ujawnione fragmenty wyobraźni artystki są rozpięte pomiędzy traumą przeszłości a katastroficzną wizją przyszłości, między zapominaniem a momentami zachowanymi w pamięci. Dotyczy to zarówno historii świata, jak i zwierząt oraz pojedynczych ludzi. Czerń i światło tworzą architekturę mentalnej ekspresji, bólu, zdziwienia, szoku, niezgody. Angelika Markul konsekwentnie podejmuje w swoich pracach temat doświadczeń, których człowiek teoretycznie...

Zobacz także
Powiązane obiekty