Otto Hahn, Jerzy Janisch, Aleksander Krzywobłocki, Ludwik Lille, Margit Reich-Sielska

I Teka Graficzna Zrzeszenia Artystów Plastyków ARTES

Udostępnij:
Datowanie: 1930
Technika: litografia, druk
Materiały: papier
Rozmiar:wymiary różne (szczegółowe wymiary na podkartach)
Sposób nabycia:przekaz
Data nabycia: 20.06.1977
Numer inwentarzowy: MS/SN/GR/1083/1-10
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Otto Hahn
Jerzy Janisch

Jerzy Janisch był jednym z członków założycieli lwowskiej grupy Artes (w 1929 roku), a po jej rozwiązaniu współzałożycielem grupy Neoartes (w 1933 roku). Studia artystyczne odbył w Państwowej Szkole Przemysłowej we Lwowie (1921–1924); kształcił się również w Conservatoire national des arts et métiers w Paryżu (1924–1926 i 1928). Czerpiąc ze stylistyki surrealizmu, włączał do swoich prac elementy ikonosfery popularnej. Był jednym z twórców lwowskich posługujących się w nowatorski sposób medium kolażu i fotomontażu.  

Aleksander Krzywobłocki
Aleksander Krzywobłocki

Ludwik Lille
Margit Reich-Sielska

Margit Reich-Sielska była współzałożycielką lwowskiej grupy Artes (w 1929 roku). Studia artystyczne odbyła w Lwowie, Warszawie i Wiedniu; w 1924 roku wyjechała do Paryża, gdzie wraz Henrykiem Strengiem (Markiem Włodarskim) i Ottonem Hahnem studiowała w Académie Moderne, prowadzonej przez Fernanda Légera i Amédée Ozenfanta. Należała do lwowskiej grupy Artes, działającej w latach 1930–1933. W swoich pracach przedwojennych nawiązywała do ikonosfery popularnej. Przyczyniła się do wyłonienia i rozwoju zjawiska fotomontażu lwowskiego.

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji