Zdzisław Jurkiewicz

Piasek znad Pacyfiku, Mikro i makro

Udostępnij:
Datowanie: 1971 r.
Technika: fotografia czarno-biała
Materiały: karton, fotografia
Rozmiar:wys. 40 cm, szer. 150 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 10.11.1980
Numer inwentarzowy: MS/SN/F/555

Opis prosty

Praca składa się z 5 ze sobą połączonych trawle fotografii. Całość w układzie poziomym, fotografie czarno-białe. Pierwsza i ostatnia fotografia przedstawia obiekty na czarnym tle. 3 środkowe fotografie to obiekty na białym tle. Fotografia pierwsza to jasna, otwarta koperta z wysypującymi się z niej ziarnami piasku. Fotografia 2 przedstawia zmięty arkusz listu pisanego odręcznie, fotografia 3 - potrójne powielenie tego samego zdjęcia twarzy mężczyzny. Na fotografii 4 jest pognieciona, otwarta koperta, złożona kartka papieru i wysypujące się z koperty ziarenka piasku. Na fotografii 5 - rozsypane ziarenka piasku.

Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Wystawy

Zdarzenia. Zdzisław Jurkiewicz, MWW [2021-06-26-2021-10-11]
Zdarzenia. Zdzisław Jurkiewicz [2021-10-29-2022-01-09]

Zdzisław Jurkiewicz

Urodzony w Wolsztynie malarz, fotograf i poeta. Był jednym z twórców tak zwanej wrocławskiej awangardy. W swoich pracach szczególną uwagę zwracał na to, co nas otacza. Prowadził obserwacje otoczenia, którymi inspirował się w swoich pracach. Początkowo malował dynamiczne kompozycje o intensywnych kolorach. Do takich dzieł zaliczają się jego cykle: "Stawy", "Mutacje" czy "Agresje". Artysta pisał o malarstwie jako o śladach aktywności twórczej artysty. Tworząc cykl "Strefy", który składał się ze znoszących podział na figurę i tło płócien pokrytych równomiernie rozprowadzoną farbą, wprowadził koncepcję „kształtu ciągłości”.  Kontynuował...