Krzysztof Knittel
Szkice dla dowolnych wykonawców #1 / Sketches for any performers
Datowanie: | 1978 |
Technika: | wydruk komputerowy, rysunek |
Materiały: | papier, flamaster |
Rozmiar: | wymiary 0 (w opisie fizycznym) |
Sposób nabycia: | zakup (dotacja MKiDN) |
Data nabycia: | 09.07.2020 |
Numer inwentarzowy: | MS/SN/RYS/2311/1-5 |
Opis dzieła
Szkice to partytury graficzne operujące monochromatycznymi znakami. Powstały podczas pobytu kompozytora w Buffallo. Wynikały z lektury książki Silence Johna Cage’a. Zawierają otwarte instrukcje: „mogą być grane przez jedną osobę lub dowolną grupę, grający nie muszą być muzykami, wybór rysunków i tempo ich czytania są swobodne, można zagrać tylko jeden z nich, wybrane szkice lub ich fragmenty można powtarzać, czas grania dowolny.”
Daniel Muzyczuk
Szkice #1 dla dowolnych wykonawców [sketches #1 for any performers] (1978) // partytura graficzna // prem.: Berlin (1978); inne wyk.: Zespół Muzyka Centrum, „Galeria Muzyczna” WTM, W-wa (18.12.1978); Mariusz Pędziałek (ob.), Barbara Stuhr (vno), Kazimierz Pyzik (vc.) – Teatr STU, Kraków (15.11.1982); I Zjazd Absolwentów Szkoły im. J. Elsnera (2.10.1993); Olga Szwagier (sopran), Mariusz Pędziałek (ob.), Barbara Wojciechowska (vla), Kazimierz Pyzik (vc.) – 25-LECIE MUZYKI CENTRUM, Galeria Krzysztofory, Kraków (13.06.2002); Teresa Grynia (vno), Magdalena Orzechowska (vla) – AM w Krakowie, Warsztat Kompozytorsko-Wykonawczy (24.01.2011); Zespół Kwartludium, festiwal Musica Moderna, sesja 56, AM w Łodzi (25.04.2010) // (dowolny czas trwania).
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych".