Udostępnij:
Datowanie: 1973 - 1983 r.
Technika: technika własna
Materiały: sklejka, metal, guma, farba olejna
Rozmiar:wys. 78 cm, szer. 450 cm, głęb. 81 cm
Sposób nabycia:zakup
Numer inwentarzowy: MS/SN/R/421

Opis dzieła

Praca Krzysztofa Wodiczki odzwierciedla postawę namysłu nad istotą sztuki. Jak napisał artysta: „Pojazd porusza się powoli ruchem prostoliniowym, jednostajnym i tylko do przodu”. Autor chodząc tam i z powrotem po platformie-huśtawce wprawiał ją w ruch wahadłowy, który był zamieniany w ruch obrotowy przez mechanizm pojazdu i przenoszony na koła. Pojazd porusza się tylko w jedną stronę; brak mu kierownicy. Praca krytykowała ustrój polityczny PRL-u, w którym zwykli obywatele nie mieli wpływu na kierunek rozwoju własnego kraju, wytyczany przez partię.

Wystawy

Atlas nowoczesności. Ćwiczenia (II EDYCJA) [2021-10-01-2026-10-01]

Krzysztof Wodiczko
Krzysztof Wodiczko

Krzysztof Wodiczko studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, ukończył Wydział Projektowania Przemysłowego. Mieszka w Nowym Jorku i Warszawie. Wykłada w Harvardzie, wcześniej, od 1994 roku, był dyrektorem Center for Advanced Visual Studies w Massachusetts Institute of Technology. Muzeum Sztuki w Łodzi posiada w kolekcji zespół najwcześniejszych prac artysty, począwszy od Instrumentu osobistego z 1969 roku. To najbardziej znany na świecie polski artysta, autor m.in. wywrotowych projekcji na architekturze miast, począwszy od monumentalnej projekcji nazistowskiej swastyki na tympanonie nieskazitelnej fasady Ambasady RPA w Londynie w czasach apartheidu...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Zobacz także
Powiązane obiekty