Agata Ingarden

The Ears

Udostępnij:
Datowanie: 2018
Technika: film barwny z dźwiękiem, zapis cyfrowy
Materiały: pamięć flash (pendrive USB)
Rozmiar:czas trwania 5 min 21 s min
Sposób nabycia:zakup (dotacja MKiDN)
Data nabycia: 02.09.2019
Numer inwentarzowy: MS/SN/V/138

Opis dzieła

Film ukazuje wnętrze domu na wybrzeżu Chorwacji. W następujących po sobie krótkich ujęciach prezentowane są widzom kolejne pokoje rezydencji. Powtarzającym się elementem wyposażenia każdego z nich są telewizory, a także leciwe amfory. Gliniane naczynia zdają się pełnić dodatkową, pozadekoracyjną funkcję, na którą wskazuje tytuł pracy - nasłuchują wszystkiego co dzieje się wokół nich.

Obrazom towarzyszą strzępki programów telewizyjnych z obszaru nowych technologii, ekonomii i obrotu nieruchomościami. Narracja pracy Uszy sugeruje prowadzoną przez amfory z dala od naszych oczu wymianę pozyskanych przez nie informacji. Ich kumulacja na koniec zostaje wydalona poza mury rezydencji. 

Częścią projektu The House (Dom), w ramach którego powstała praca, są także elementy rzeźbiarskie nawiązujące do kształtu prezentowanej na wideo amfory. Te z kolei pełnią funkcję nadawczą - są nośnikami krótkich historii związanych z domem pióra Ingarden.

Agnieszka Pindera

Dzieła zakupione z programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Narodowe kolekcje sztuki współczesnej" 2019

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
Agata Ingarden
Agata Ingarden

Agata Ingarden ukończyła École des Beaux-Arts de Paris, studiowała także w nowojorskim Cooper Union School of Art. Mieszka i pracuje między Paryżem a Atenami. Artystka jest zdobywczynią nagród Prix des Amis des Beaux Arts - Prix Cabinet Weil a także Boom Prix Tour Sanchis avec soutines de l’ADIAF. W 2021 roku otrzymała nagrodę specjalną w konkursie Future Generation Art Prize. Realizuje narracyjne instalacje rzeźbiarskie, w których sporadycznie pojawiają się elementy wideo, performansu, dźwięk i tekst. Jej praktyka skupia się na znaczeniu materiałów, których używa, a zainteresowania dotyczą posthumanistyki, socjologii, science fiction...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Powiązane obiekty