Datowanie: | 1968 r. |
Technika: | instalacja |
Materiały: | szkło, plastik, drewno, farba akrylowa |
Rozmiar: | wys. 54 cm, szer. 125 cm, grub. 7 cm |
Sposób nabycia: | zakup |
Data nabycia: | 14.12.1971 |
Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/143 |
Datowanie: | 1968 r. |
Technika: | instalacja |
Materiały: | szkło, plastik, drewno, farba akrylowa |
Rozmiar: | wys. 54 cm, szer. 125 cm, grub. 7 cm |
Sposób nabycia: | zakup |
Data nabycia: | 14.12.1971 |
Numer inwentarzowy: | MS/SN/R/143 |
Znany był z radykalnych gestów. Do historii przeszedł jego udział w biennale sztuki w Tokio w 1970 r., na które wysłał rzeźby złożone z długich niebieskich gum. Kiedy transport opóźniał się, artysta wysłał do organizatorów teleks w alfabecie morse’a z powtarzającym się 5000 razy słowem „blue”. Taśmę tę zaprezentowano więc na światowej wystawie zamiast prac Krasińskiego. Uważa się, że była to pierwsza w Polsce praca konceptualna. Był jednym z twórców powojennej polskiej awangardy. To on dyrygował falami morskimi w Panoramicznym happeningu morskim Tadeusza Kantora w 1967 roku. Maria Morzuch