Stanisław Ignacy Witkiewicz

Portret Michała Choromańskiego

Udostępnij:
Datowanie: 1930 r.
Technika: pastel
Materiały: papier, pastel
Rozmiar:wys. 65 cm, szer. 51 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 09.1966
Numer inwentarzowy: MS/SN/RYS/167
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Wystawy

Niesamowita Zakopiańszczyzna [2023-10-05-2024-04-26]
Under Influences [2013-02-15-2013-05-19]
Witkacy. Sejsmograf epoki przyśpieszenia [2022-06-30-2022-10-01]
Peripheral Look and Collective Body [2008-05-24-2008-09-21]
Hommage a Stanislaw-Ignacy Witkiewicz [1980-04-25-1980-06-01]

Bibliografia

Jürgen Harten, Ryszard Stanisławski, Hommage a Stanislaw-Ignacy Witkiewicz, rozdz.: poz. kat. 76, il. s. 73, Düsseldorf : Städtische Kunsthalle, Düsseldorf , 1980.

Stanisław Ignacy Witkiewicz

Jako malarz, portrecista, pisarz i dramaturg prezentował model artysty totalnego, dla którego sztuka była nie tylko twórczością, ale również wyrazem bolesnego odczucia rozpadu wartości i świata. Ważnym elementem jego aktywności była również fotografia – początkowo wykonywał pejzaże i serie portretów. Istotne w jego zdjęciach było zafascynowanie twarzą i możliwościami fotografii, która pozwalała rejestrować krótkotrwałe, zmienne stany emocjonalne. W latach 20. i 30. fotografia była dla Witkacego formą utrwalenia jego „teatru życia”, była grą z własną osobowością – prawdziwą i wyimaginowaną. Ewa Gałązka  (Cytat...