Udostępnij:
Datowanie: 1973 r.
Technika: fotografia czarno-biała
Materiały: papier, tektura, tusz, fotografia
Rozmiar:wys. 50 cm, szer. 40 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 13.09.1983
Numer inwentarzowy: MS/SN/F/1144/1-6

Opis prosty

Praca składa się z 6 fotografii naklejonych na tekturę. Każda fotografia jest czarno-biała i w układzie pionowym. Zdjęcia przedstawiają ten sam wycinek nieba w coraz to większym zbliżeniu.

Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Zdzisław Jurkiewicz

Urodzony w Wolsztynie malarz, fotograf i poeta. Był jednym z twórców tak zwanej wrocławskiej awangardy. W swoich pracach szczególną uwagę zwracał na to, co nas otacza. Prowadził obserwacje otoczenia, którymi inspirował się w swoich pracach. Początkowo malował dynamiczne kompozycje o intensywnych kolorach. Do takich dzieł zaliczają się jego cykle: "Stawy", "Mutacje" czy "Agresje". Artysta pisał o malarstwie jako o śladach aktywności twórczej artysty. Tworząc cykl "Strefy", który składał się ze znoszących podział na figurę i tło płócien pokrytych równomiernie rozprowadzoną farbą, wprowadził koncepcję „kształtu ciągłości”.  Kontynuował...