Krzysztof Knittel
14 wariacji Piotra Bikonta i Krzysztofa Knittla na temat 14 wariacji Edwina Morgana na temat 14 słów Johna Cage’a / 14 Variations by Piotr Bikont and Krzysztof Knittel on 14 Variations by Edwin Morgan on 14 Words by John Cage
Datowanie: | 1992 |
Technika: | maszynopisanie, pismo odręczne, rysunek |
Materiały: | papier, flamaster, cienkopis |
Rozmiar: | wymiary 0 (w opisie fizycznym) |
Sposób nabycia: | zakup (dotacja MKiDN) |
Data nabycia: | 09.07.2020 |
Numer inwentarzowy: | MS/SN/RYS/2304/1-5 |
Opis dzieła
Grupy eksperymentalne, współtworzone przez Krzysztofa Knittla od lat 70. XX wieku, wprowadziły w dziedzinę elektroakustyczną elementy innych dyscyplin, gatunków i kultur artystycznych.
Inspiracje popularną muzyką elektroniczną najbardziej widoczne są w stylistyce działającego w latach 80. zespołu Go-Go Beuys oraz działającego głównie w latach 90. Pociągu towarowego. Ta ostatnia grupa, której współtwórcami byli Marek Chołoniewski, Piotr Bikont, Włodzimierz Kiniorski zapraszała do współpracy muzyków z kręgów jazzu, m.in. Tomasza Stańko i ze środowisk rocka, m.in. Jarosława Wójcika.
Jednocześnie artyści podkreślali swoje związki z tradycją eksperymentalną. Kompozycje powstawały często na bazie tekstów literackich. Za ten element odpowiadał Bikont. Ta kompozycja powstała w oparciu o zdekonstruowany fragment Wykładu o niczym Johna Cage'a.
Daniel Muzyczuk
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych".Polish Radio Experimental Studio