Antje Majewski
South China: The Clay Teapot in the Shape of a Human Hand [The Tea Hand]
Datowanie: | 2011 r. |
Technika: | film barwny z dźwiękiem, zapis cyfrowy |
Materiały: | dysk przenośny |
Rozmiar: | czas trwania 37:14 min |
Sposób nabycia: | zakup |
Data nabycia: | 07.08.2013 |
Numer inwentarzowy: | MS/SN/V/91/3 |
Opis dzieła
Filmy Antje Majewski są częścią wieloelementowego projektu przygotowanego na zaproszenie Kunsthaus w Grazu. Przedstawiają refleksję nad rolą i znaczeniem przedmiotów, także w instytucjach kultury. Badając kolekcje różnych muzeów, artystka szuka znaczeń, które mogłyby być ważne dla niej samej, i negocjuje interpretacje wynikające z kontekstu, w jakim obiekty są umieszczane.
Majewski przeprowadza wywiady z twórcami, by dowiedzieć się, jakie relacje z przedmiotami są dla nich istotne. Interesuje ją, w jaki sposób autorzy „obiektów kontemplacji” myślą o towarach, o przedmiotach religijnych, o materii ukształtowanej w naturalny sposób. Wśród rozmówców znaleźli się m.in. Issa Samb czy Alejandro Jodorowsky, których artystka pyta o znaczenie obiektów stanowiących jej prywatną kolekcję.
Zastanawia się nad przekształcaniem w instytucjach kultury statusu tego, co materialne, proponując interpretację muzeum jako miejsca praktyk magicznych, przestrzeni powodującej kulturowe zaburzenia czy przemieszczającej określone treści, a jednocześnie nieustannie próbującej zorganizować precyzyjny system klasyfikacji obiektów.
Aleksandra Jach
Opis prosty
Cykl 7 filmów jest częścią wieloelementowego projektu przygotowanego na zaproszenie Kunsthaus w Grazu.Artystka przeprowadza wywiady z twórcami. Chce się dowiedzieć jakie twórcy mają relacje z wykonanymi przez siebie przedmiotami i w jaki sposób traktują inne przedmioty. Artystka badając kolekcje różnych muzeów, szuka znaczeń, które mogłyby być ważne dla niej samej i porównuje je z opisami obiektów w tych instytucjach. Zastanawia się nad różnymi interpretacjami dzieł, które powstają w instytucjach kultury oraz nad próbami zorganizowania precyzyjnego systemu klasyfikacji obiektów kultury.