Udostępnij:
Datowanie: 2014
Technika: technika mieszana
Materiały: instalacja elektryczna, materiały różne, metal
Rozmiar:wys. 26 cm, szer. 90 cm, głęb. 90 cm
Sposób nabycia:zakup (dotacja MKiDN)
Numer inwentarzowy: MS/SN/R/595

Opis dzieła

Trzy głośniki umieszczone na ruchomych ramionach prowadzą ze sobą komputerowo wygenerowaną rozmowę, która dotyczy monotonii i bezcelowości zmechanizowanej pracy. Nagranie audio powtarza się w czterominutowej pętli. To praca autotematyczna – roboty komentują własne działanie.


Bez sensu to instalacja dźwiękowa z elementami robotyki oparta na mechanizmie audio-kinetycznym. Na blacie roboczego stołu widzimy trzy głośniki stojące niezależnie od siebie na ruchomych metalowych konstrukcjach. Głośniki prowadzą ze sobą prozaiczną i absurdalną rozmowę na temat monotonii pracy, a ich głosy to sztuczne syntezatory mowy. Nagranie audio trwa około czterech minut, po czym dialog się powtarza. Głośność ścieżek dźwiękowych oraz odstępy czasu pomiędzy powtarzającym się dialogiem mogą być regulowane. Instalacja ta w sposób celny punktuje jałowość pracy niematerialnej.

Katarzyna Słoboda


Wystawy

Atlas nowoczesności. Ćwiczenia (II EDYCJA) [2021-10-01-2026-10-01]

Agnieszka Chojnacka

  Agnieszka Chojnacka w latach 1999–2004 studiowała na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi na Wydziale Grafiki i Malarstwa. Dyplom z wyróżnieniem obroniła w Pracowni Fotografii i Obrazu Wideo prowadzonej przez Konrada Kuzyszyna, a także w Pracowni Fotografii Użytkowej prof. Grzegorza Przyborka.

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji
Zobacz także