Janina Baranowska

Dysonans / Discord

Udostępnij:
Datowanie: 1962
Technika: malarstwo olejne
Materiały: płyta pilśniowa, farba olejna
Rozmiar:wys. 106 cm, szer. 91,5 cm
Sposób nabycia:dar
Data nabycia: 20.11.1975
Numer inwentarzowy: MS/SN/M/1182
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Bibliografia

brak, folder: Dzieła Artystów Współczesnych. Kolekcja Mateusza B. Grabowskiego z Londynu, ofiarowana Muzeum Narodowemu w Warszawie i Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Sztuki, Łódź 20 XII 1975 - 1 II 1976., Łódź, 1975.,brak, Dzieła artystów współczesnych. Kole

Janina Baranowska

Ur. w  Grodnie, Polska, ob. Białoruś. Na początku lat 40. została aresztowana przez NKWD i wywieziona do Kazachstanu. W 1942 dołączyła do Armii Polskiej generała Andersa. Od 1946 przebywa w Londynie, gdzie mieszka i pracuje. Studiowała w Borough Polytechnic (1946-49), na Polskim Uniwersytecie na Obczyźnie (1951-54) i Putney School of Arts (1955-59). Jest jedną z najważniejszych polskich artystek działających w Wielkiej Brytanii. W latach 50. i 60. tworzyła prace w duchu abstrakcyjnego ekspresjonizmu. Z tego okresu pochodzą jej kompozycje znajdujące się w kolekcji MSŁ. W latach 70. zwróciła się ku formom przedstawiającym, zawsze jednak...