Henryk Stażewski

Relief biały dwustronny nr XV

Udostępnij:
Datowanie: 1961 r.
Technika: rzeźba
Materiały: farba olejna, drewno, pleksiglas
Rozmiar:wys. 42 cm, szer. 29,5 cm, głęb. 29,5 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 09.06.1970
Numer inwentarzowy: MS/SN/R/90
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Wystawy

wystawa monograficzna Henryka Stażewskiego
Inny Transatlantyk. Sztuka Kinetyczna i OP-ART w Europie Środkowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej [2017-11-09]
Inny Transatlantyk. Sztuka Kinetyczna i OP-ART w Europie Środkowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej [2018-03-17-2018-05-09]
Inny Transatlantyk. Sztuka Kinetyczna i OP-ART w Europie Środkowo-Wschodniej i Ameryce Łacińskiej [2018-07-25-2018-10-30]

Henryk Stażewski
Henryk Stażewski

  Był czołowym artystą polskiej Awangardy skupiał wokół siebie kolejne pokolenia artystów. Był współzałożycielem grup Blok, Praesens i „a.r.” oraz członkiem międzynarodowych stowarzyszeń Cercle et Carré oraz Abstaction-Création. Wraz z Janem Brzękowskim pełnił rolę paryskiego „ambasadora” ugrupowania „a.r.” i działał na rzecz powołania Międzynarodowej Kolekcji Sztuki Nowoczesnej. Początkowo tworzył prace pod wpływem kubizmu i puryzmu, od lat 20. – abstrakcyjno-geometryczne. po II wojnie światowej tworzył m.in.: reliefy (białe, czarno-białe i metalowe), barwne kompozycje geometryczne, obrazy „unistyczne” – białe...