Michael Kidner

Requiem (część 4)

Udostępnij:
Datowanie: 1982/1983
Technika: serigrafia
Materiały: pleksiglas, płyta pilśniowa, papier
Rozmiar:wys. 67,5 cm, szer. 67,5 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 22.07.1985
Numer inwentarzowy: MS/SN/GR/1632/4
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Michael Kidner
Michael Kidner

Jeden z najważniejszych XX-wiecznych twórców brytyjskich związanych ze sztuką optyczną i systemową. Studiował historię, antropologię (Cambridge University) i architekturę krajobrazu (Ohio State University). Jego kompozycje były prezentowane na nowojorskiej wystawie promującej sztukę optyczną The responsive eye (MoMA, 1965). Od lat 70. zajął się też kompozycjami z elastycznych materiałów, obrazującymi napięcia w przestrzeni. Jako jeden z pierwszych artystów wspomagał się w swojej pracy komputerem (1975). Paulina Kurc-Maj