Krzysztof Zarębski

Zamrożenie dźwięku

Udostępnij:
Datowanie: 1981 r.
Technika: kolaż
Materiały: papier, ołówek, kalka techniczna, kaseta magnetofonowa
Rozmiar:wys. 43 cm, szer. 61 cm
Sposób nabycia:zakup
Numer inwentarzowy: MS/SN/RYS/1021

Opis dzieła

Praca stanowi medytację nad konsekwencjami utrwalenia dźwięku – jego konkretyzacji w postaci zapisu na taśmie magnetofonowej albo płycie winylowej. Przedstawiona na rysunku swoista anihilacja dźwięku równoznaczna jest – w analogii do rejestracji fotograficznej – z utratą pełni jego kwalifikacji zmysłowych. W twórczości Zarębskiego z lat 70. taśma magnetofonowa pojawia się często, jednak nie jest odtwarzana w sposób tradycyjny. Stanowi materiał, który artysta poddaje operacjom „zamrożenia”, tym samym „zatrzymując czas”. Bywa ona również wieszana i wprawiana w ruch za pomocą powietrza. Artysta otwiera w ten sposób przestrzeń na dźwięki rzeczywistej przestrzeni.

Wystawy

Notatki z podziemia. Sztuka i muzyka alternatywna w Europie Wschodniej 1968-1994 [2016-09-22-2017-01-15]

Krzysztof Zarębski

Twórca performansów, malarz, rzeźbiarz, autor scenografii. Od 1981 roku mieszka i pracuje w Nowym Jorku. W latach 1962–1968 studiował na Wydziale Malarstwa i Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (pracownie prof. Jana Wodyńskiego i prof. Stefana Gierowskiego). Prace performerskie Zarębskiego stanowią wypowiedzi na temat procesów biologicznych i erotyzmu. Jego działania przełamywały granice między gatunkami artystycznymi. Pracował z muzykami improwizującymi (Grupa w Składzie). Jego performanse i instalacje stanowiły również ważny element kształtujący teatr Helmuta Kajzara. Jednym z powracających motywów jest strefa kontaktu –...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji
Zobacz także