Udostępnij:
Datowanie: 1969 r.
Technika: kolaż
Materiały: papier
Rozmiar:wys. 30 cm, szer. 40 cm, dług. 2 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 01.01.1970
Numer inwentarzowy: MS/SN/RYS/268
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Jiří Kolář

Był poetą i pisarzem, obok kolażu opracował różne odmiany asamblażu, nazywając je m.in. chiasmage (oklejenie fragmentami pociętego tekstu podłoża i przedmiotów, jak w przypadku opisanego dzieła) oraz crumplage (użycie zmiętych wcześniej zdjęć i tekstów). Opisał je w podręczniku Slovník metod ( Praga 1999). Pierwsze kolaże tworzył już w latach 30., zaś powrócił do tej techniki w latach 60., by badać zależność między językiem i obrazem a także stworzyć narzędzie artystycznego oporu wobec zniewolenia narzucanego przez totalitarny reżim. Anna Saciuk-Gąsowska