Datowanie: 1962
Technika: malarstwo
Materiały: klej, płyta paździerzowa, tempera
Rozmiar:wys. 123 cm, szer. 80 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 18.11.1963
Numer inwentarzowy: MS/SN/M/414
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Maria Hiszpańska-Neumann

Była graficzką, rysowniczką i malarką. Od 1935 roku studiowała w ASP w Warszawie, w pracowni znanego drzeworytnika Stanisława Ostoi-Chrostowskiego. Grafiki warsztatowej uczyła się od Edwarda Czerwińskiego i Wacława Waśkowskiego, natomiast malarstwa u Karola Tichego                             i Mieczysława Kotarbińskiego. ASP ukończyła w 1939 r., zadebiutowała jeszcze przed dyplomem. W 1941 roku została aresztowana za działalność konspiracyjną. Była więźniarką w Ravensbrück. Podczas pobytu w obozie wykonała wiele rysunków, które zaginęły lub zostały zniszczone. Tematykę obozową podejmowała także po...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji