Udostępnij:
Datowanie: 1968 r.
Technika: fotografia czarno-biała
Materiały: papier fotograficzny, płyta paździerzowa
Rozmiar:wys. 40 cm, szer. 30 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 24.12.1980
Numer inwentarzowy: MS/SN/F/751/1
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Ryszard Winiarski
Ryszard Winiarski

Matematyczne podejście do twórczości artysta zawdzięczał zapewne studiom inżynieryjnym (1953–59), które poprzedziły jego naukę w warszawskiej ASP (1958–66). Pozwoliło mu to w połowie lat 60. wynaleźć swoisty i bardzo konsekwentny system generowania form plastycznych, który uczynił go jednym z głównych twórców polskiej sztuki systemowej – nurtu popularnego w sztuce lat 70., który stanowił kontynuację eksperymentów sztuki konstruktywistycznej i konkretnej.   Paulina Kurc-Maj (Cytat za: Abecadło, red. Jarosław Lubiak. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi. 2010. s. 421).