Svetlana Kopystiansky

White Album

Udostępnij:
Datowanie: 1979-1998
Technika: maszynopisanie
Materiały: klej, karton, farba graficzna
Rozmiar:wys. 100 cm, szer. 70 cm
Sposób nabycia:dar
Data nabycia: 23.12.2019
Numer inwentarzowy: MS/SN/GR/2239/1-10

Opis dzieła

Dzieło składa się z 10 indywidualnych arkuszy zatytułowanych:

1. "Po środku biały punkt”

2.  “Po środku horyzontalna biała linia”

3. “Po środku wertykalna biała linia”

4. “Lewa połowa arkusza biała”

5. “Prawa połowa arkusza biała”

6. “Górna połowa arkusza biała”

7. “Prawy dolny róg biały”

8. “Lewy dolny róg biały”

9. “Dolny lewy róg biały”

10. “Prawy górny róg biały”

Audiodeskrypcja

Praca składająca się z dziesięciu kartonowych arkuszy. Na każdy karton w kolorze ecru został naklejony biały karton o dużych rozmiarach, tak, że widoczny jest tylko pas w kolorze ecru u dołu. Na tym pasie został naklejony prostokątny wycinek białego kartonu niewielkich rozmiarów, na którym zaniesione maszynowym pismem, rozmaite napisy cyrylicą.

Oto kolejność podana przez artystkę:

1. In the Middle is a White Point

2. In the Middle is a Horizontal White Line

3. In the Middle is a Vertical White Line

4. Left Half of the Sheet is White

5. Right Half of the Sheet is White

6. Top Half of the Sheet is White

7. Right bottom Corner is White

8. Bottom Left Corner is White

9. Left bottom Corner is White

10. Top Right Corner is White

W języku polskim mają następujące znaczenie:

"Prawy górny róg biały"

"Lewa połowa arkusza biała"

"Po środku horyzontalna biała linia"

"Górna połowa arkusza biała"

"Prawy dolny róg biały"

"Dolna połowa arkusza biała"

"Prawa połowa arkusza biała"

"Po środku wertykalna biała linia"

"Lewy dolny róg biały"

"Po środku biały punkt".

Svetlana Kopystiansky

Svetlana Kopystiansky jest amerykańską artystką, działającą w Nowym Jorku od 1988 roku. Jej multimedialna praktyka obejmuje malarstwo, fotografię, film i wideo, a badanie języka jest kluczowe dla jej twórczości. Przy pracach filmowych i wideo współpracuje ze swoim mężem, Igorem Kopystianskim. Od późnych lat siedemdziesiątych aż do imigracji w 1988 roku Svetlana Kopystiansky była częścią nonkonformistycznej sceny artystycznej Związku Radzieckiego. W 1979 roku zwróciła się w kierunku tradycji awangardowej. Jej praca Correct Figures / Incorrect Figures (1979) odnosiła się do twórczości Kazimierza Malewicza, natomiast White Album (1979)...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji