Łódź Kaliska

Co sprawia...?

Udostępnij:
Datowanie: 2004
Technika: offset
Materiały: papier
Rozmiar:wys. 94,3 cm, szer. 66,3 cm
Sposób nabycia:dar
Data nabycia: 21.12.2005
Numer inwentarzowy: MS/SN/F/2916/4

Opis dzieła

Plakat autorstwa Łodzi Kaliskiej stanowił część akcji w przestrzeni publicznej reklamującej usługi centrum handlowego Art-Dom. Miał cztery wersje językowe: polską, niemiecką, rosyjską i hebrajską; opisom przedmiotów towarzyszyły ich odpowiednio przewalutowane ceny. Projekt wykorzystuje charakterystyczną dla grupy strategię artystycznego cytatu, w tym przypadku odnoszącą się bezpośrednio do założycielskiego dla brytyjskiego pop-artu dzieła Richarda Hamiltona Co właściwie sprawia, że dzisiejsze miasta są tak odmienne, tak pociągające? z 1956 roku. Zapożyczenie można rozważać również w kontekście nowej posttransformacyjnej rzeczywistości po 1989 roku, ekspansji kapitalistycznej gospodarki oraz zmian przestrzeni publicznej.

Łódź Kaliska

Grupa artystyczna, działająca w Łodzi, w skład której wchodzą: Marek Janiak (ur. 1955), Andrzej Kwietniewski (ur. 1951), Adam Rzepecki (ur. 1950), Andrzej Świetlik (ur. 1951) i Andrzej Wielogórski (ur. 1950).Wystąpienia grupy od początku miały charakter kontestatorski wobec obłudy i absurdów reżimu. Artyści prowokowali i wyśmiewali także sztukę wystawianą w oficjalnie działających instytucjach. Po 1989 roku grupa sama zaczęła wystawiać w galeriach i muzeach, co nie zmieniło prześmiewczego, skandalizującego tonu prac. Dopiero w ostatnich latach odczuwalny jest poważniejszy ton artystycznej wypowiedzi, związany ze społeczną sytuacją...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji