Łódź Kaliska
Co sprawia...?
| Datowanie: | 2004 |
| Technika: | offset |
| Materiały: | papier |
| Rozmiar: | wys. 94,3 cm, szer. 66,3 cm |
| Sposób nabycia: | dar |
| Data nabycia: | 21.12.2005 |
| Numer inwentarzowy: | MS/SN/F/2916/4 |
Opis dzieła
Plakat autorstwa Łodzi Kaliskiej stanowił część akcji w przestrzeni publicznej reklamującej usługi centrum handlowego Art-Dom. Miał cztery wersje językowe: polską, niemiecką, rosyjską i hebrajską; opisom przedmiotów towarzyszyły ich odpowiednio przewalutowane ceny. Projekt wykorzystuje charakterystyczną dla grupy strategię artystycznego cytatu, w tym przypadku odnoszącą się bezpośrednio do założycielskiego dla brytyjskiego pop-artu dzieła Richarda Hamiltona Co właściwie sprawia, że dzisiejsze miasta są tak odmienne, tak pociągające? z 1956 roku. Zapożyczenie można rozważać również w kontekście nowej posttransformacyjnej rzeczywistości po 1989 roku, ekspansji kapitalistycznej gospodarki oraz zmian przestrzeni publicznej.
