Andrzej Pronaszko

Martwa natura

Udostępnij:
Datowanie: ok. 1925
Technika: malarstwo olejne
Materiały: płótno, farba olejna
Rozmiar:wys. 61 cm, szer. 50 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 1936
Numer inwentarzowy: MS/SN/M/81
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Bibliografia

Marian Minich, Maria Rubczyńska, Janina Ładnowska, Rocznik Muzeum Sztuki w Łodzi 1930 - 1962, rozdz.: Kronika 1956 / Metody ekspozycji, Łódź : Muzeum Sztuki w Łodzi ; Towarzystwo Przyjaciół Łodzi, 1965, s. nr.19, s.1, repr.; / repr. 57.,Marian Minich, O n

Andrzej Pronaszko

Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Jako malarz szybko zainteresował się kubizmem i współtworzył grupę Ekspresjonistów Polskich (1917, potem Formiści). W 1926 roku przystąpił do Praesensu. Znany jest przede wszystkim jako scenograf, w okresie międzywojennym pracował dla teatrów w Zakopanem, Łodzi, Krakowie, Lwowie i Warszawie. W projektach łączył dyscyplinę geometrycznych elementów z doskonałym wyczuciem koloru. Był twórcą stylizowanego, sztywnego kostiumu zwanego „pronaszkowymi rurami”. Od 1957 roku wykładał w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Warszawie. Paulina Kurc-Maj (Cytat_x000D_ za: Abecadło, red. Jarosław...