Udostępnij:
Datowanie: ok. 1925 - 1927
Technika: malarstwo olejne
Materiały: płótno, farba olejna
Rozmiar:wys. 80 cm, szer. 65 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 1936
Numer inwentarzowy: MS/SN/M/80
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Wystawy

Lwów 24 czerwca 1937. Miasto, architektura, modernizm [2016-09-29-2016-11-20]
Lwów, 24 czerwca 1937. Miasto, architektura, modernizm (II etap) [2017-11-30-2018-02-25]
Sala Neoplastyczna. Stan początkowy [2023-05-31-2024-12-31]
Pronaszkowie
Tendencje malarstwa polskiego okresu międzywojennego

Andrzej Pronaszko

Studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Jako malarz szybko zainteresował się kubizmem i współtworzył grupę Ekspresjonistów Polskich (1917, potem Formiści). W 1926 roku przystąpił do Praesensu. Znany jest przede wszystkim jako scenograf, w okresie międzywojennym pracował dla teatrów w Zakopanem, Łodzi, Krakowie, Lwowie i Warszawie. W projektach łączył dyscyplinę geometrycznych elementów z doskonałym wyczuciem koloru. Był twórcą stylizowanego, sztywnego kostiumu zwanego „pronaszkowymi rurami”. Od 1957 roku wykładał w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej w Warszawie. Paulina Kurc-Maj (Cytat_x000D_ za: Abecadło, red. Jarosław...