Henryk Morel

Domy III

Udostępnij:
Datowanie: 1966
Technika: rzeźba
Materiały: żelazo, guma
Rozmiar:wys. 84 cm, szer. 58 cm, głęb. 55 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 12.1969
Numer inwentarzowy: MS/SN/R/77
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Wystawy

Wojna domom. Sala Neoplastyczna w solidarności z Ukrainą [2022-06-24-2022-09-11]
I Sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach pt. ”Sztuka w zmieniającym się świecie”
Relacja Warszawa - Zakopane [2017-04-23-2017-08-06]
Rzeźba w poszukiwaniu miejsca

Bibliografia

Mieczysław Porębski, Henryk Morel, Ryszard Winiarski, Lublin : BWA w Lublinie, 1967.,Anna Maria Leśniewska, Henryk Morel 1937-1968 / rzeźba, rysunek, kompozycja przestrzenna, rozdz.: poz. 119, s. 115, il. cz.-b. s. 62, Warszawa : Galeria Sztuki Współczesn

Henryk Morel

Henryk Morel studiował w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie obronił dyplom w 1963 roku. Po studiach pozostał jako pedagog na macierzystej uczelni. Był rzeźbiarzem, a raczej twórcą form przestrzennych, pracował bowiem w nietypowym materiale, łącząc ze sobą metal, glinę (formy ceramiczne) i materiały przetworzone, jak guma. Różnorodność materiałów sprawiała, że efektem były prace abstrakcyjne, zawierające w sobie elementy konstrukcyjne, geometryczne i biologiczne. Zwłaszcza połączenie napompowanych powietrzem gumowych elementów wciśniętych w żelazne „opakowania” daje wrażenie presji wywieranej przez mechaniczną formę...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji