Wojciech Fangor

bez tytułu

Udostępnij:
Datowanie: 1960
Technika: malarstwo olejne
Materiały: płótno, farba olejna
Rozmiar:wys. 60 cm, szer. 46 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 29.12.1975
Numer inwentarzowy: MS/SN/M/1142

Opis prosty

Obraz olejny na płótnie w układzie pionowym o wymiarach 60 x 46 cm. Kompozycja abstrakcyjna. Linie przekątne wyodrębniają pola trójkątów bocznych. Trójkąty boczne wypełnione są czerwienią przechodzącą walorowo w róż i biel wzdłuż krawędzi pionowych. Trójkąty górny i dolny są koloru pomarańczowego i przez jaśniejsze odcienie przechodzą w biel wzdłuż krawędzi poziomych.

Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Wystawy

Wojciech Fangor (1922-2015) - w stulecie urodzin [2022-10-08-2023-03-21]
Retrospektywa Wojciecha Fangora [2012-09-01-2013-01-30]
Wojciech Fangor. Optyczne wibracje

Wojciech Fangor
Wojciech Fangor

Biografia artystyczna Wojciecha Fangora jest jedną z najciekawszych w historii polskiej sztuki. W pierwszej połowie lat 50. zaangażował się w socrealizm, tworząc obraz Postaci (1950, w kolekcji Muzeum Sztuki), który traktowany jest jako najważniejsze i artystycznie najciekawsze dzieło tego kierunku w Polsce. Następnie powrócił do poszukiwań w zakresie malarstwa abstrakcyjnego, stając się jednym z czołowych przedstawicieli sztuki optycznej. Brał udział w kluczowej dla op-artu wystawie "Responsive eye" w Musem of Modern Art w Nowym Jorku w 1965 roku. W roku 1970 jako jedyny dotąd polski artysta miał indywidualną wystawę w Guggenheim Museum w Nowym...