Udostępnij:
Datowanie: 2019
Technika: druk atramentowy
Materiały: papier
Rozmiar:bez ramy: wys. 101 cm, szer. 76 cm; z ramą: wys. 105,5 cm, szer. 79,5 cm, głęb. 3,5 cm
Sposób nabycia:zakup (dotacja MKiDN)
Data nabycia: 02.09.2022
Numer inwentarzowy: MS/SN/GR/2266

Opis dzieła

Kameelah Janan Rasheed tworzy prace, w których pojawiają się fragmenty sloganów, wierszy, instrukcji i prac akademickich. Rasheed poetycko podchodzi do formuł matematycznych i innych sposobów mierzenia świata, konfrontując je z tym, co subiektywne, osobiste i polityczne. Układa na nowo słowa i je rekontekstualizuje, zakłócając pozorną przejrzystość ekspertyzy akademickiej. Artystka rozważa rolę języka w kontekście współczesnej walki politycznej o prawa grup marginalizowanych, a także historii intelektualnej czarnych Amerykanów. Kolażowa struktura prac jest zaproszeniem do intelektualnego ćwiczenia i zabawy, która dowartościowuje rolę, jaką w uczeniu odgrywa zarówno osobiste doświadczenie, jak i to, co przypadkowe.

Jakub Gawkowski

Dzieła zakupione z programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Narodowe kolekcje sztuki współczesnej" 2022

Dofinansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

Dofinansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.

Program rządowy Narodowa Kolekcja Sztuki Współczesnej. Rozwój kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi - etap XI.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury - państwowego funduszu celowego.

Program rządowy Narodowa Kolekcja Sztuki Współczesnej. Rozwój kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi - etap XI.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury - państwowego funduszu celowego.
Wystawy

Ziemia znów jest płaska [2021-09-24-2022-02-27]

Kameelah Janan Rasheed

Kameelah Janan Rasheed to urodzona w USA artystka i poetka, której praktyka twórcza opiera się na jej doświadczeniu zawodowym jako nauczycielki oraz zainteresowaniu metodologią przekazywania wiedzy. W swojej praktyce artystycznej Rasheed skupia się na takich tematach jak intertekstualność, nieczytelność, czarne opowieści i mistycyzm islamski. Pracuje z językiem, aby zbadać potencjał niekompletności, nieczytelności i zmienności. Każde dzieło, które tworzy, jest rewizją i adnotacją do jej innych prac. Artystka jest również założycielką Mapping the Spirit, cyfrowego archiwum, które dokumentuje, w jaki sposób czarna wiara żyje, zmienia się...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Zobacz także
Powiązane obiekty