Alicja Klotylda Nowińska

Portret Chrystopha Scheiblera

Udostępnij:
Datowanie: 1904 r.
Technika: malarstwo olejne
Materiały: farba olejna, płótno
Rozmiar:wys. 78,5 cm, szer. 70 cm
Sposób nabycia:dar
Data nabycia: 03.03.1952
Numer inwentarzowy: MS/SP/M/429
Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Projekt pn. Cyfrowe udostępnienie zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi współfinansowany jest w ramach Działania 2.3 Cyfrowa dostępność i użyteczność informacji sektora publicznego, poddziałanie 2.3.2 Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury, oś priorytetowa II E-administracja i otwarty rząd Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Kwota dofinansowania: 679 359,96 PLN 
Bibliografia

Ertman, Marta, Malarstwo polskie od XVII do początku XX wieku w zbiorach Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź : Muzeum Sztuki w Łodzi, 2009.

Alicja Klotylda Nowińska

Malarka, pedagog. Córka Roberta Thiele, właściciela ziemskiego, i Matyldy z Siperlińskich-Dudley; żona Napoleona Nowińskiego, lekarza miejskiego w Ozorkowie. Kształciła się artystycznie w akademii berlińskiej. W 1892 roku otworzyła w domu przy ul. Senatorskiej 36 w Warszawie szkołę artystyczną dla kobiet. Kursy obejmowały naukę rysunku węglem i kredą, pastele, studia z wzorów i żywych modeli, kopie z obrazów holenderskich, malarstwo na szkle, marmurze a nawet „snycerstwo szwedzkie”. Nowińska wystawiała w Salonie Aleksandra Krywulta  kompozycje malarskie naśladujące gobelin o tytułach: Z Tannhäusera, 1894; Wenecjanka, 1895; Sielanka,...