„Andrzej Łobodziński. Prace z lat 1956-1972" oprowadzenie kuratorskie Pawła Polita i LIVE A/V Distort Visual
tytuł: | „Andrzej Łobodziński. Prace z lat 1956-1972" oprowadzenie kuratorskie Pawła Polita i LIVE A/V Distort Visual |
autor: | Fot. Kamila Ignaczak |
rodzaj wydarzenia: | Edukacja |
termin wydarzenia: | 06.09.2023-28.01.2024 [termin wydarzenia 13.12.2023] |
miejsce wydarzenia: | ms1 (ul. Gdańska 43) |
kurator: | Paweł Polit |
Opis
W ramach promocji wystawy: „Andrzej Łobodziński. Prace z lat 1956-1972" Muzeum Sztuki w Łodzi we współpracy z Skylark Music Store projektuje doświadczenia, niosące ze sobą multidyscyplinarną interakcje z tematem dźwięku – jednym z wątków wystawy. Cykl AUDYCJA powstał by zapewnić naszym gościom jakość w pełnym spektrum wrażeń zmysłowych.
Zbiór prezentowany w galerii, poszerzamy o komentarze ekspertów, dziedziny dźwięku i jego znaczenia w kulturze. Młodym współczesnym artystom, pozwalamy na improwizacje audiowizualne, inspirowane seansami dźwiękowymi Andrzeja Łobodzińskiego w Galerii Foksal (1968) i Muzeum Sztuki w Łodzi (1972)”
13.12.2023 - godz. 18:00 oprowadzenie kuratorskie Pawła Polita + godz. 19:00 LIVE A/V Distort Visual
DISTORT VISUAL A/V: Kolektyw audio-wizualny, którego domeną jest konfrontacja tego co realne z tym co nieprzewidywalne - analog + digital. Formuła koncertu zakłada otwartą kompozycję, która nie przewiduje początku ani zakończenia, tym samym w trakcie około 2h, odbiorcy samodzielnie zadecydują ile czasu i uwagi poświęcą na zaproponowaną sytuację audio-wizualną. Tworzona audycja na żywo jako utwór czasoprzestrzenny pozwoli słuchaczom zagłębić się we wzajemne relacje pomiędzy obrazem a sygnałami audio - nagraniami terenowymi, często niezrozumiałymi wypowiedziami, skrawkami wcześniej zarejestrowanych utworów live oraz ich przetwarzaniem w czasie rzeczywistym. Nieodzownym elementem kompozycji jest przestrzeń, która w sposób bezpośredni wpływa na aurę i wybrzmiewanie ostatecznej formy - to właśnie część nagrań z samego procesu stanie się żywym, spontanicznym i nieprzewidywalnym elementem konstrukcji dźwiękowej - otwartej kompozycji efemerycznej, gdzie mnogość feedbacków pozwoli słuchaczom zagłębić się w świat abstrakcji, pozostawiając szerokie spektrum do interpretacji. Przywołując prezentowane na wystawie kompozycje typograficzne Andrzeja Łobodzińskiego, część wizualna odnosić się będzie do wibracji linii i mechanicznych elementów kompozycji, o surowym i jednoznacznym charakterze. Ich technologiczny wymiar zostanie przetransformowany na wykorzystane w projekcjach video sekwencje złożone z odbitek graficznych oraz działania live, połączenia i deformacje sygnału pochodzącego z systemu modularnego. no MIDI, no SYNC, no CLOCK