„Andrzej Łobodziński. Prace z lat 1956-1972" oprowadzenie kuratorskie Pawła Polita i LIVE A/V Distort Visual

Udostępnij:
tytuł: „Andrzej Łobodziński. Prace z lat 1956-1972" oprowadzenie kuratorskie Pawła Polita i LIVE A/V Distort Visual
autor: Fot. Kamila Ignaczak
rodzaj wydarzenia: Edukacja
termin wydarzenia: 06.09.2023-28.01.2024 [termin wydarzenia 13.12.2023]
miejsce wydarzenia: ms1 (ul. Gdańska 43)
kurator: Paweł Polit

Opis

 W ramach promocji wystawy: „Andrzej Łobodziński. Prace z lat 1956-1972" Muzeum Sztuki w Łodzi we współpracy z Skylark Music Store projektuje doświadczenia, niosące ze sobą  multidyscyplinarną interakcje z tematem dźwięku – jednym z wątków wystawy. Cykl AUDYCJA powstał by zapewnić naszym gościom jakość w pełnym spektrum wrażeń zmysłowych.
Zbiór prezentowany w galerii, poszerzamy o komentarze ekspertów, dziedziny dźwięku i jego znaczenia w kulturze. Młodym współczesnym artystom, pozwalamy  na improwizacje audiowizualne,  inspirowane seansami dźwiękowymi Andrzeja Łobodzińskiego w Galerii Foksal (1968) i Muzeum Sztuki w Łodzi (1972)”

13.12.2023 -  godz. 18:00  oprowadzenie kuratorskie Pawła Polita + godz. 19:00  LIVE A/V Distort Visual

DISTORT VISUAL A/V: Kolektyw audio-wizualny, którego domeną jest konfrontacja tego co realne z tym co nieprzewidywalne - analog + digital. Formuła koncertu zakłada otwartą kompozycję, która nie przewiduje początku ani zakończenia, tym samym w trakcie około 2h, odbiorcy samodzielnie zadecydują ile czasu i uwagi poświęcą na zaproponowaną sytuację audio-wizualną. Tworzona audycja na żywo jako utwór czasoprzestrzenny pozwoli słuchaczom zagłębić się we wzajemne relacje pomiędzy obrazem a sygnałami audio - nagraniami terenowymi, często niezrozumiałymi wypowiedziami, skrawkami wcześniej zarejestrowanych utworów live oraz ich przetwarzaniem w czasie rzeczywistym. Nieodzownym elementem kompozycji jest przestrzeń, która w sposób bezpośredni wpływa na aurę i wybrzmiewanie ostatecznej formy - to właśnie część nagrań z samego procesu stanie się żywym, spontanicznym i nieprzewidywalnym elementem konstrukcji dźwiękowej - otwartej kompozycji efemerycznej, gdzie mnogość feedbacków pozwoli słuchaczom zagłębić się w świat abstrakcji, pozostawiając szerokie spektrum do interpretacji. Przywołując prezentowane na wystawie kompozycje typograficzne Andrzeja Łobodzińskiego, część wizualna odnosić się będzie do wibracji linii i mechanicznych elementów kompozycji, o surowym  i jednoznacznym charakterze. Ich technologiczny wymiar zostanie przetransformowany na wykorzystane w projekcjach video sekwencje złożone z odbitek graficznych oraz działania live, połączenia i deformacje sygnału  pochodzącego z systemu modularnego. no MIDI, no SYNC, no CLOCK

Elementy powiązane - obiekty
Elementy powiązane - dzieła