Oliver Bevan
Urodzony w Peterborough, Wielka Brytania. W 1964 ukończył Royal College of Art. Początkowo zafascynowany architekturą i relacjami między przedmiotem a jego otoczeniem zajął się malarstwem abstrakcyjnym, geometrycznym, bliskim op-artowi. Tworzył kompozycje z wykorzystaniem figur geometrycznych, oparte na modułach, które przekształcał, pokazując zależności między kształtem i kolorem. W pracach czasem rezygnował z klasycznych form płótna (prostokąta), zamykając kompozycję w trójkąt lub inny wielobok. Wprowadzał także elementy ruchome. Najbardziej interesowało go pokazanie zależności między geometrią a możliwością jej odbioru i stworzenie takich prac, które są w stanie zwiększyć samoświadomość widzenia odbiorcy. Interesujące zbiory form i relacji przestrzennych odnalazł w mieście, co w znacznym stopniu wpłynęło na jego twórczość. Zafascynowany energią metrpopolii, coraz częściej zaczął zwracać uwagę na ludzi, których pokazywał w obcej przestrzeni (np. na lotnisku). Od początku lat 80. tworzy realistyczne obrazy, w których przedstawia sceny rozgrywające się w mieście. Kadruje w sposób przypadkowy, fotograficzny, operując ciepłymi, często nierealnymi kolorami. Jednak tym, co najbardziej go interesuje, jest życie ludzi w małych miasteczkach. Pokazuje ich podczas wypoczynku (nad wodą, w trakcie zabawy, w czasie świąt), zapisując codzienność w poetycki sposób. W Grabowski Gallery miał jeden pokaz indywidualny oraz brał udział w trzech wystawach zbiorowych.
Karolina Jabłońska (Cytat za: Swingujący Londyn. Kolekcja Grabowskiego, płyta DVD do _x000D_ katalogu wystawy, red. Anna Saciuk-Gąsowska, Paulina Kurc, Muzeum Sztuki_x000D_ w Łodzi, Łódź 2007, str. 84-85).