Keith Sonnier

Keith Sonnier

1941

Włączony wraz z innymi artystami, jak Eva Hesse i Bruce Nauman, do twórców New Sculpture, dla podkreślenia ich odmienności wobec minimal art. Tę nową rzeźbę, z racji użycia takich materiałów jak pierze, satyna, lateks i miałkie substancje, cechowała zamierzona miękkość, zwiewność, ulotność i płynność. Ostateczny wyraz pracy mógł nadać jedynie artysta, co utrudniało przekształcenie rzeźby w obiekt do prostej sprzedaży i otwierało grę z prawami rynku sztuki. Zmysłowość dzieł tych artystów była kontrpropozycją wobec dzieła wykonanego z techniczną precyzją z twardego materiału – jak kamień czy metal. Keith Sonnier, posługując się tanimi, banalnymi materiałami, wyrażał swój zachwyt nad Nowym Jorkiem – bajecznym bazarem, gdzie wszystko można było znaleźć na ulicy.

Maria Morzuch (Cytat za: Abecadło, red. Jarosław Lubiak. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi. 2010. s. nlb. [359)].

Dzieła