Archiwum Eugeniusza Rudnika: rękopisy, maszynopisy, wycinki prasowe z odręcznymi inskrypcjami

Wykaz dokumentów

-kat. nr 1 – rękopisy
-kat. nr 2 – maszynopisy
-kat. nr 3 – wycinki prasowe z odręcznymi inskrypcjami
-kat. nr 4 - inne  



Kat. nr 1 – rękopis
1. (Rękopis lub kopia rękopisu)
Opis
[Ryszard Szeremeta Eugeniusz Rudnik Omaggio All’Anonimo t=11’]
[24] k.; 29 x 21 cm.
Partytura z zapisem utworu. Połączenie zapisu nutowego z tabelą z zaznaczonym czasem w sumie 11 minut (11’).


2.
[Eugeniusz Rudnik. Maszyny I]
[1] s.; 25 x 14 cm.  Zapis wykonany na kawałku tektury.  
Improwizowany zapis tytułów 16 utworów wraz z czasem ich trwania.

3.
[Eugeniusz Rudnik. Maszyny II]
 [1] s.: Zapis wykonany na kawałku tektury, 26 x 16 cm.
Improwizowany zapis tytułów 12 utworów wraz z czasem ich trwania.

4.
[Eugeniusz Rudnik TV/II – Muzyka ilustracyjna dla Telewizji]
[1] s.: zapis wykonany na kawałku tektury, 28 x 23 cm.
Improwizowany zapis tytułów 10 utworów wraz z czasem ich trwania.

5.
[Eugeniusz Rudnik TV/III – Muzyka ilustracyjna dla Telewizji. Temat III – struktury „dwutematowe”]
[1] s.: Zapis wykonany na ręcznie przyciętym kawałku tektury, 26 x 24 cm.
Improwizowany zapis tytułów 6 utworów wraz z czasem ich trwania.

6.
[Eugeniusz Rudnik PR TV/IV – Muzyka ilustracyjna. Temat IV – „Struktury muzyczne”]
[1] s. : zapis wykonany kawałku tektury, 26 x 20 cm
Improwizowany zapis tytułów 6 utworów wraz z czasem ich trwania wykonany na ręcznie przyciętym kawałku tektury.

7.
[Eugeniusz Rudnik – Gieniu ratuj! 16.12.08. Księga szósta Filmowanie]
[2] s.; zapis na karcie z notatnika firmowego Polskiego Radia,  29 x 21 cm
Utwór poetycki stylizowany na „koncert Wojskiego”, którego bohaterem jest Eugeniusz Rudnik. Wiersz jest dedykowany Bolkowi (Bolesław Błaszczyk).

8.
[Eugeniusz Rudnik – Uwagi do filmu „7 przystanków na drodze do raju”]
[2] s.; zapis wykonany na karcie z notatnika z logo Polskiego Radia Pomorza i Kujaw, 20 x 14 cm.
Uwagi do ścieżki dźwiękowej filmu fabularnego. Na towarzyszącej kartce wyjaśnienie: „verso rękopis E. Rudnika recto rękopis B. Błaszczyka”.

9.
[Eugeniusz Rudnik]„GAMES” a television balet. Music: Bach’s Prelude in C minor the Aria from the III Suite in D major and other fragments. Collage by Eugeniusz Rudnik – The Experimental Studio. Wydawnictwa Radia i Telewizji, Warszawa 1970.
6 [1] s.: maszynopis, 30 x 21 cm.
Treść w języku angielskim.
Krótkie streszczenie filmu muzycznego (baletowego). Druk zawiera biogramy osób zaangażowanych w powstanie filmu oraz wykaz napisów do filmu.

10.
Eugeniusz Rudnik, Ekecheiria – A Sketch to the Portrait of a Master. Radio Documentary. Warszawa 1984.
28[1] s.: maszynopis, 30 x 21 cm.
Krótki szkic dotyczący Krzysztofa Pendereckiego i jego metod pracy i relacji z muzykami w trakcie prób aranżacją utworów „Aulodia”  i „Ekecheiria”. Praca zawiera wstęp, kalendarium życia Eugeniusza Rudnika, fragment tekstu pt. „Spotkania z Krzysztofem Pendereckim” autorstwa Ludwika Erhardta oraz zapis rozmów prowadzonych przez Pendereckiego z wykonawcami utworów „Aulodia” i „Ekecheiria” – Barbarą Świątek i Bernardem Ładyszem.

11.
He met the Nightmare and her name he told
Pióro, które nakreśliło tę dziwną linię
Waga róży w Persopolis […]
[1] s.: maszynopis, 29 x 21 cm.
Utwór poetycki. Na towarzyszącej kartce z logo Hotelu Cristal Park z Tarnowa napisano ołówkiem: „Prawdopodobnie maszynopis Tomasza Sikorskiego Materiał do utworów Diario 87”.

12.
Birmingham Arts Lab. Autumn Music Series No. 6. A Programme of New Music For Piano. December 15, 1974. Stephen Montague – Piano
[1] s.: powielony maszynopis, 29 x 21 cm.
Informacja o koncercie fortepianowym Stephena Montague. W programie utwory: Tomasza Sikorskiego, Jo Kondo, Stephena Montague, Philipa Cornera, Mario Lavisty/ Arnalda Coena, Stephena Montague/ Krzysztofa Zarębskiego, Andrzeja Dobrowolskiego.

13.
Studio Eksperymentalne Polskiego Radia. Katedra Reżyserii Muzycznej P.W.S.M. 18 stycznia 1973, godz. 19.00. Warszawa, ul. Okólnik 2, P.W.S.M. – Studio 1
[2] k.: powielony maszynopis, 29 x 21 cm.
Na pierwszej karcie informacja o wykonaniu kompozycji autorstwa: Michaela Udowa, Nancy Udow, Stephena Fostera, Herberta Bruna i Jamesa Fulkerstona. Reżyseria Muzyczna: Bohdan Mazurek.
Na drugiej karcie tekst „Housekeeping Solo” autorstwa Nancy Udow.

14.
Public School of Music, Warszawa, Okólnik 2, Thursday 18 V 1972 from 15:00 to 16:05 experimental music […]
[4] k.: powielony maszynopis, 29 x 21 cm.
Program serii koncertów odbywających się 18 maja 1972. W programie utwory Krzysztofa Pendereckiego, Włodzimierza Kotońskiego, Andrzeja Dobrowolskiego, Arne Nordheima, Francoisa Bernarda Mache, Bohdana Mazurka, Eugeniusza Rudnika, Bogusława Schaffera.

15.
[Eugeniusz Rudnik] Mój rówieśnik !!! To co zaznaczyłem ołówkiem […] 17. II. 2007.
Gazeta Wyborcza. Zmarł Ryszard Kapuściński. Środa 24 stycznia 2007.
[2] s.: il. cz-b; 41 x 13 cm.
Wycinek z Gazety Wyborczej z tekstem autorstwa Mariusza Szczygła z pisanym ręcznie komentarzem Eugeniusza Rudnika.

16.
[Eugeniusz Rudnik] Ten Nieszczęśnik (b. głęboko uzależniony) snuł się koło studia latami  
Gazeta Wyborcza. Pożegnania. Stołeczna. Piątek 19 października 2007.
Wspomnienie (1946-2006) Norbert Tadeusz Kuźnik
 [1] s.; il. cz-b.; 33 x 18 cm.
Wycinek z Gazety Wyborczej z tekstem autorstwa Jadwigi Skawińskiej. Bardzo obszerny, pisany ręcznie komentarz Rudnika zajmuje cały lewy margines, nagłówek, oraz okolice tytułu artykułu.

17.
[Eugeniusz Rudnik] Opowiadał jak miesiącami leczył się (?) w domach Zaiksu.
Gazeta Wyborcza. Pożegnania. Stołeczna. Środa-czwartek 31 października-1 listopada 2007.
Wspomnienie (1946-2006) Norbert Tadeusz Kuźnik
 [1] s.: il. cz-b., 32 x 18 cm.
Wycinek z Gazety Wyborczej z tekstem autorstwa Jadwigi Skawińskiej dotyczącym śmierci Norberta Tadeusza Kuźnika. Obszerny pisany ręcznie komentarz Eugeniusza Rudnika zajmuje cały lewy margines, nagłówek, oraz okolice tytułu artykułu.

18.
[Eugeniusz Rudnik] Mój wielokrotny klient i wieloletni współpracownik
Gazeta Wyborcza. Kultura. Czwartek 16 sierpnia 2007
Krótki kurs polskiej animacji
 [1] s.; il. kolor.; 41 x 28 cm.
Wycinek z Gazety Wyborczej z wywiadem z prof. Danielem Szczechurą na temat animacji polskiej po II wojnie św., przeprowadzonym przez Jacka Szczerbę. Obszerny pisany ręcznie komentarz Eugeniusza Rudnika zajmuje nagłówek, stopkę i marginesy strony z gazety.
 
19.
[Eugeniusz Rudnik. Oprócz „Gry” robiłem coś z Konradem przy „Epitafium’, „Les Biches” i „Odwieczne pieśni”]
Gazeta Wyborcza. Stołeczna. Pożegnania. Piątek 21 września 2007
Pożegnanie (1926-2007) Conrad Drzewiecki
[1] s. : 41 x 21 cm.
Wycinek z Gazety Wyborczej z tekstem Joanny Skultety dotyczącym śmierci Conrada Drzewieckiego. Ręcznie pisany komentarz Eugeniusza Rudnika w nagłówku strony.

20.
[Eugeniusz Rudnik. Terminologia i ideologia, jak ulał „pasuje” do audialnych poematów – obrazów]
Gazeta Wyborcza. Kultura. Sobota-niedziela 23-24 lipca 2005
Maria Poprzęcka. Obraz to nie jest zwykły rebus. Jak czytać obrazy?
 [1] s.; il. kolor.; 29 x 21 cm.
Wycinek z Gazety Wyborczej z tekstem prof. Marii Poprzęckiej. Ręcznie pisany komentarz Eugeniusza Rudnika w nagłówku strony.

21.
[Eugeniusz Rudnik] Dorota Szwarcman obok Eli Sikory, Barbary Cwioro i ….. „robiły” u mnie etiudę elektroniczną]
Polityka. Kultura. nr 36 (2619) 8.09.2007
Dorota Szwarcman. Conrad Drzewiecki 1926-2007
[1] s.; il. cz-b.; 29 x 9 cm.
Wycinek z Polityki z tekstem Doroty Szwarcman. Ręcznie pisany komentarz Eugeniusza Rudnika na obu marginesach i w nagłówku. Dodatkowo do wycinka załączono karteczke o wymiarach 7 x 4 cm z uwagą: „Jestem dumny że miałem okazję z nim pracować. Tak ktoś powiedział o współpracy ze zmarłym dziś Pavarottim. Ja tak myślę o współpracy z Conradem Drzewieckim 6.09.07”

22.
[Eugeniusz Rudnik. Dla Bolcia – ślad do „wszczęcia” nowego tropu]
Gazeta Wyborcza. Kultura. Sobota-niedziela 9-10 września 2006
Tadeusz Sobolewski. Spełnione marzenia. Kończy się 63 Festiwal Filmowy w Wenecji
 [1] s.; il. kolor.; 28 x 23 cm.
Wycinek z Gazety Wyborczej z tekstem Witolda Sobolewskiego. Ręcznie pisany komentarz Eugeniusza Rudnika z licznymi poprawkami i skreśleniami zajmuje nagłówek i marginesy.

23.
[Eugeniusz Rudnik. Andrzej Trzaskowski latami grywał (ze swoim zespołem) w S1].
Gazeta Wyborcza. Kultura. wtorek 10 lipca 2007.
Tadeusz Sobolewski. Tańczący Tyrmand. „Jazz wyszedł z podziemia”
 [1] s.; il. kolor./ cz.-b.; 41 x 28 cm.
Wycinek z Gazety Wyborczej z tekstem Tadeusza Sobolewskiego (recenzja książki pt. Zły Tyrmand Mariusza Urbanka). Ręcznie pisany komentarz Eugeniusza Rudnika zajmuje obydwa marginesy, nagłówek i stopkę karty.

24.
[Eugeniusz Rudnik Z „Psalmus 1961” to było tak: Udział wokalny: „d,d,d – pppp – tlk” itd.]
Tygodnik Powszechny. Nr 52, 24 grudnia 2006
Drzewa, muzyka i Bóg. Szukać, kluczyć, wracać… Z Krzysztofem Pendereckim, kompozytorem, rozmawia Daniel Cichy […]
 [1] s.; il. kolor.; 55 x 40 cm.
Wycinek z wywiadem z Krzysztofem Pendereckim przeprowadzonym przez Daniela Cichego. Ręcznie pisany komentarz Eugeniusza Rudnika po lewej stronie wywiadu i w nagłówku strony.

25.
[Eugeniusz Rudnik. Wyborcza (Stołeczna) 12 września 2007 r.].
Gazeta Wyborcza. Stołeczna. 12 września 2007 r.
Anna S. Dębowska. Warszawska Jesień w wielkich halach
 [1] s.; il. kolor.; 18 x 16 cm.
Wycinek z tekstem Anny S. Dębowskiej. Ostatni akapit zakreślony pisakiem fluorescencyjnym przez Eugeniusza Rudnika.

26.
[Eugeniusz Rudnik X lat temu red. Jacek Froelich (kuzyn redaktora Sikorskiego) zrobił reportaż o tej artystce pt. „Człowiek i kamień”].
Gazeta Wyborcza.
Agnieszka Kowalska. Była wielka i zniknęła
[2] s.: il. kolor., 17 x 13 cm.
Wycinek z tekstem Agnieszki Kowalskiej dotyczący wystawy poświęconej rzeźbiarce Alinie Ślesińskiej. Ręcznie pisany komentarz Eugeniusza Rudnika po obu stronach wycinka. Na stronie z tekstem na obu marginesach, w nagłówku i w stopce. Na odwrotnej stronie na prawym marginesie.

27.
[Eugeniusz Rudnik] Tę „prawdę” Myśliwskiego (którą zakreśliłem) która jest […]
Książkę można pisać bez końca […]
Gazeta Wyborcza.
[2] s.: il. kolor., 41 x 17 cm.
Wycinek zawierający większą część wywiadu Marka Radziwona z pisarzem Wiesławem Myśliwskim. Komentarz po obu stronach druku. Część wywiadu zakreślona z dopiskiem „Święte Słowa !!!!”. Ręcznie pisany komentarz Eugeniusza Rudnika zajmuje prawy margines, na odwrotnej stronie lewy margines, nagłówek i wolne miejsca poniżej po prawej stronie.
[1] s.; 41 x 6 cm
Wycinek zawierający dokończenie wywiadu Radziwona z Myśliwskim. Brak komentarza.

28.
[Eugeniusz Rudnik] To są gotowe tytuły moich „miniatur” które leżą niezmontowane w kartonach pod moim biurkiem w W-wie (w domu).7.7.2007
Gazeta Wyborcza. Sobota-niedziela 7-8 lipca 2007 […]
Gombrowicz do kanonu. W takiej kuźni się wykuwa dojrzałość nasza
 [4] s.: il. kolor., 41 x 29 cm (po rozłożeniu 82 x 60 cm)
Wycinek z fragmentem powieści Witolda Gombrowicza „Ferdydurke”. Ręcznie pisany komentarz Eugeniusza Rudnika dotyczy fragmentu tekstu. Na odwrotnej stronie brak komentarza artykuł Pawła Huelle pt. „Dlaczego boją się Ferdydurke”.

29.
[Eugeniusz Rudnik. Mane, Thekel, Fares. life & Rudnik electronic/ K+S+2P. komeda, serocki, pendercki]
[8] s. : il. cz-b , druk rozkładany 30 x 11 cm (po rozłożeniu 42 x 30 cm).
Ulotka spektaklu (performansu?) muzycznego ilustrowana cytatami wybranymi przez Jerzego Makarowskiego i Marka Lewandowskiego. Ilustracje graficzne Marek Lewandowski. Na odwrotnej stronie druku informacja dotycząca nowego wykonania dzieł muzycznych autorstwa Komedy, Serockiego i Pendereckiego. Tekst na podstawie informacji od Marty Bochenek.

30.
[Eugeniusz Rudnik. Wrocławski Festiwal Polskiej Muzyki Współczesnej. Program]
[4] s.: il. kolor., druk rozkładany 15 x 15 cm (po rozłożeniu 30 x 21 cm).
Ulotka z programem imprez Wrocławskiego Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej, trwającego od 22 do 27 lutego 1972 roku.

31.
[Eugeniusz Rudnik Studio eksperymentalne polskiego radia seminarium zastosowania techniki radiowej w realizacji kompozycji muzycznej] [1-6.VI.1959].
[6] s. : druk rozkładany 21 x 10 cm (po rozłożeniu 30 x 21 cm)
Program seminarium z udziałem: J. Patkowskiego, K. Szlifirskiego, F. Evangelisti, S. Miszczaka, Z. Wiszniewskiego, A. Markowskiego, W. Straszewicza, W. Kotońskiego, B. Urbańskiego, A. Dobrowolskiego.   

32.
[Eugeniusz Rudnik. Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych  w Warszawie uprzejmie zaprasza na otwarcie wystawy obrazów plastikowych i elektronowych Stanisława Ostoi – Kotkowskiego]
[1] s.; 15 x 11 cm.
Zaproszenie na wernisaż wystawy w dniu 27 lipca 1967 roku. Stanisław Ostoja Kotkowski (właś. Józef Stanisław Ostoja Kotkowski) ur. 28 grudnia 1922 w Golubiu, zm. 2 kwietnia 1994 w Stirling koło Adelaide w Australii. Był polskim artystą: malarzem, grafikiem, scenografem i fotografikiem, wykorzystującym w swojej twórczości najnowsze zdobycze techniki.  Od 1949 roku przebywał na emigracji. Pierwszy raz odwiedził Polskę właśnie w 1967 roku.

33.
[Eugeniusz Rudnik. Studio eksperymentalne „Warsztat muzyczny”.] [VI koncert. 25 czerwca 1964 roku, godz. 20. Rozgłośnia I Polskiego Radia ul. Myśliwiecka 3/5.]
[2] s.: 15 x 11 cm.
Karta wstępu do rozgłośni I Polskiego Radia dla 2 osób z informacją o koncercie. W programie utwory Witolda Lutosławskiego, Krzysztofa Pendereckiego, Kazimierza Serockiego, Henryka M. Góreckiego, Bogusława Schaffera, Zbigniewa Rudzińskiego, Zygmunta Krauze.

34.
[Eugeniusz Rudnik. Studio Eksperymentalne „Warsztat Muzyczny”] [XI koncert. 16 czerwca 1966, godz. 20. Rozgłośnia I Polskiego Radia ul. Myśliwiecka 3/5. Studio M1 […]
[2] s.; 15 x 11 cm.
Karta wstępu dla dwóch osób. W programie utwory: Frederica Rżewskiego, Tona Bruynela, Bogusława Schaffera, Eugeniusza Rudnika.

35.
[Eugeniusz Rudnik. Studio Eksperymentalne „Warsztat Muzyczny”. XII koncert] [18 września 1966, godz. 16. Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna Warszawa, Okólnik 2]
[2] s.; 15 x 11 cm.
Karta wstępu dla 2 osób z informacją o koncercie. W programie utwory: Włodzimierza Kotońskiego, Krzysztofa Pendereckiego, Andrzeja Dobrowolskiego, Bogusława Schaffera, Francois Bernarda Mache’a.

36.
[Eugeniusz Rudnik. Studio Eksperymentalne „Warsztat Muzyczny”. XIV koncert.] [20 maja 1971 roku o godzinie 19.00. Rozgłośnia Centralna I PR ul. Myśliwiecka 3/5 Studio M1]
[2] s.; 15 x 11 cm.
Karta wstępu do Rozgłośni I PR dla 2 osób. W programie koncertu utwory: Arnolda Schonberga, Albana Berga, Romana Berga, Marty Ptaszyńskiej, Eugeniusza Rudnika, Bogusława Scheffera, Bohdana Mazurka.

37.
[Eugeniusz Rudnik. Studio Eksperymentalne Polskiego Radia. XIX koncert.] [11 kwietnia 1973 roku o godzinie 19.00 Rozgłośnia Centralna I PR ul. Myśliwiecka 3/5 Studio M1]
[2] s.; 15 x 11 cm.
(3 egz.)
Karta wstępu do Rozgłośni PR dla dwóch osób z informacją o koncercie. W programie koncertu utwory: Karlheinza Stockhausena, Włodzimierza Kotońskiego, Herbert Eimert, Arne Nordheim, Eugeniusza Rudnika, Bohdana Mazurka, Wilhelma Zobi.

38.
[Eugeniusz Rudnik. Koncert Muzyki Elektronicznej jesień 1978. Projekcja Kwadratofoniczna.] [12 grudnia 1978, godz. 19.30. Sala Koncertowa PWSM, ul. Okólnik 2]
[2] s. : 15 x 11 cm.
Karta wstępu dla dwóch osób z informacja o koncercie. W programie utwory Bogusława Schaffera, Andrzeja Dutkiewicza, Iannisa Xenakisa. Reżyseria projekcji dźwięku: Bohdan Mazurek.

39.
[Eugeniusz Rudnik. Koncert Muzyki Elektronicznej wiosna 1979.] [8 maja 1979 r., godz. 19.30. Sala Koncertowa PWSM, ul. Okólnik 2]
[2] s. : 15 x 11 cm.
Karta wstępu dla dwóch osób z informacja o koncercie. W programie koncertu utwory: Tamas Ungvary, Mario Davidosky, Robina J. Heifetza, Elżbiety Sikory, Patricka Ascione. Reżyseria projekcji dźwięku: Bohdan Mazurek.

40.
[Eugeniusz Rudnik. My adress from September 16, 1969 trough June 15, 1970 will be: Home: 1105 N. Coler Ave Urbana, Ill. 61801 USA]
[1] s.; 15 x 11 cm.
Informacja o zmianie adresu od Józefa Patkowskiego. Patkowski (1929-2005) był muzykologiem, twórcą muzyki filmowej i założycielem Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia (1957).

41.
[Eugeniusz Rudnik. W.P. Julian Parka, Warszawa, ul. Wilcza 35 m. Studio Eksperymentalne „Polskiego Radia”. Warsztat muzyczny]
[4] s.; druk rozkładany 17 x 11 cm (po rozłożeniu 21 x 17 cm).
Nazwisko i adres pisane ręcznie. Zaproszenie na serię koncertów mających odbyć się w dniach 19 i 22 września 1964 o godzinie 23.00, skierowane do Juliana Parki.

42.
[Eugeniusz Rudnik. Sympozjum Kompozytorów Afryki, Orientu i Polski]. [Dnia 10 września o godzinie 17.00 w audytorium Melcera PWSM w Warszawie odbędzie się koncert polskiej muzyki współczesnej na który zaprasza Polska Rada Muzyczna]
[2] s. : 21 x 11 cm.
Zaproszenie na koncert. W programie utwory: Witolda Szałonka, Włodzimierza Kotońskiego, Zygmunta Krauze, Bogusława Schaffera, Kazimierza Serockiego, Andrzeja Dobrowolskiego, Henryka Mikołaja Góreckiego.

43.
[Eugeniusz Rudnik. Dnia 26 stycznia 1970 R. o godzinie 19.00 w studio-S2P.R. w Warszawie Al. Niepodległości 77/85 odbędzie się odczyt kompozytora norweskiego Arne Nordheima]
[2] s.; 21 x 10 cm
Zaproszenie na odczyt dla 2 osób. W programie utwór Nordheima pt. Colorazione w wykonaniu Eugeniusza Rudnika. Arne Nordheim (1931 – 2010) był norweskim kompozytorem, którego twórczość skupiała się na poszukiwaniu nowych, ekspresyjnych aspektów kolorystycznych i problematyce przestrzennych aspektów muzyki.

44.
[Eugeniusz Rudnik] Sala Muzeum Plakatu w Wilanowie 24 września 1971 roku o godzinie 16.00 […]
[2] s.; 21 x 11 cm.
(2 egz.)
Karta wstępu dla 2 osób na serię wydarzeń organizowanych przez Studio Eksperymentalne PR oraz Muzeum Plakatu w Wilanowie. W programie obok wystawy „Plakat Secesyjny” ze zbiorów Galerii Morawskiej znalazły się koncerty muzyki eksperymentalnej oraz pokazy filmów z muzyką Eugeniusza Rudnika i Bohdana Mazurka.

45.
[Eugeniusz Rudnik. XX-lecie Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia.] [28 listopada 1977 r., godz. 21.00 Sala Koncertowa PWSM, ul. Okólnik 2]
[2] s.; 21x11 cm.
(4 egz.)
Na dwóch drukach odręczne adnotacje wykonane niebieskim długopisem o treści: Ready made ’77 (nie ma ani jednego druku ze starej wersji. oraz NADKOLE 8206 →1722.
Karta wstępu dla 2 osób na jubileuszowy koncert z okazji 20-lecia powstania Studia Eksperymentalnego PR. W programie koncertu wykonanie utworów autorstwa: Włodzimierza Kotońskiego, Andrzeja Dobrowolskiego, Bogusława Schaffera, Francois Bernarda Mache, Dennisa Eberharda, Paula-Heinza Dittricha, Eugeniusza Rudnika, Bohdana Mazurka, Krzysztofa Knittela. Reżyseria projekcji dźwiękowej: Barbara Okoń, Bohdan Mazurek, Eugeniusz Rudnik.

46.
[Eugeniusz Rudnik. Studio Koncertowe Polskiego Radia Warszawa ul. Jana Pawła Woronicza 17. „8 lat do roku 2000”]
[Koncert muzyki komputerowej Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, czwartek, 14 maja 1992 r., godz. 19.00]
[6] s.; druk rozkładany 21 x 9 cm (po rozłożeniu 28 x 21 cm)
Informator towarzyszący koncertowi zawierający informacje na temat Studia Eksperymetalnego PR oraz autorów utworów wykonywanych na koncercie: Jana Oleszkowicza, Krzysztofa Knittela, Jarosława Kapuścińskiego, Lucjana Taszyckiego.

47.
[Eugeniusz Rudnik. Kwadrofonia w muzyce elektronicznej]
[1] s.; 20 x 11 cm.
(3 egz.)
Na jednym z egzemplarzy adnotacja ołówkiem: nieczyt. na odwrocie. Na odwrotnej stronie napis niebieskim długopisem: Poznańska nieczyt. Muzyczna 29.IV.1972 Poznań.
Ulotka informująca o wykonaniu utworów autorstwa Arne Nordheima, Bohdana Mazurka, Eugeniusza Rudnika, Herberta Eimerta i Karlheinza Stockhausena. Komentarz: Józef Patkowski, Reżyser dźwięku: Eugeniusz Rudnik.

48.
[Eugeniusz Rudnik. Sala Muzeum Plakatu w Wilanowie, 22 marca 1972, o godzinie 18.00]
[2] s.; 21 cm x 11 cm.
(2 egz.)
Karta wstępu dla 2 osób na serię wydarzeń organizowanych przez Studio Eksperymentalne PR oraz Muzeum Plakatu w Wilanowie. W programie obok wystawy „Plakat sportowy na świecie” znalazły się koncerty utworów autorstwa Edgara Varese, Bohdana Mazurka, Romana Haubenstocka, Francoise Bayle i Mario Davydovskogo a także pokazy filmów.

49.
[Eugeniusz Rudnik. Studio Koncertowe Polskiego Radia Warszawa ul. Jana Pawła Woronicza 17. „8 lat do roku 2000”]
[Koncert muzyki elektronicznej Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, wtorek, 15 grudnia 1992, godz. 19.00]
[6] s.; druk rozkładany , 21 x 9 cm (po rozłożeniu 28 x 21 cm).
Informator towarzyszący koncertowi zawierający informacje na temat autorów utworów wykonywanych na koncercie: Ryszarda Szeremety, Krzysztofa Baculewskiego, Bohdana Mazurka, Włodzimierza Kotońskiego, Andrzeja Dobrowolskiego, Eugeniusza Rudnika oraz muzyków wykonujących te utwory.

50.
[Eugeniusz Rudnik. Kostka Rudnika – Miniatury – koncert premierowy. Koncert. Audytorium. 2015-06-21, 17.00]
[2] s.; il. kolor.; 15 x 6 cm.
Ulotka (bilet?) do Polin Muzeum Żydów Polskich na koncert Eugeniusza Rudnika.

51.
[Eugeniusz Rudnik. Studio Eksperymentalne, XVI koncert] [7 grudnia 1971 roku, o godzinie 19.30 Rozgłośnia Centralna I PR, ul. Myśliwiecka 3/5 Studio M-1]
[2] s.; 21 x 11 cm.
Zachowały się dwa egzemplarze druku. Dopiski naniesione ołówkiem: real. E. Rudnik oraz po nawiasie klamrowym: real. E. Rudnik 14 I 2005. Na odwrotnej stronie jednego z druków adnotacje naniesione czarnym długopisem o treści: 1) – „Początek obrad” – 5’ 2) – „Głosowanie”. Poniżej niebieskim długopisem: Gryc – PZGS – Biurowiec 2a rozmowa o wczorajszej. Karta wstępu dla dwóch osób oraz informacje o koncercie. W programie utwory: Igora Strawińskiego, Teresy Rampazzi, Arne Nordheima, Christera Grewina, Szablocsa Esztenyi.

52.
[Eugeniusz Rudnik. Studio Eksperymentalne Polskiego Radia.] [Koncert, 22 stycznia 1978 r. o godz. 19.00 Rozgłośnia Centralna I PR ul. Myśliwiecka 3/5 Studio M1]
[2] s.; 15 x 11 cm.
(3 egz.)
Zachowały się trzy egzemplarze druku. Karta wstępu dla dwóch osób z informacja o koncercie. W programie utwory: Szabolsc Esztenyi i Lejaren A. Hiller. Reżyseria projekcji dźwięku Bohdan Mazurek, Eugeniusz Rudnik.

53.
[Eugeniusz Rudnik. Koncert szwedzkiej muzyki elektronicznej.] [28 czerwca 1978 r. godzina 19.00, Studio, PWSM, ul. Okólnik 2]
[2] s.; 15 x 11 cm.
Karta wstępu dla 2 osób z informacja o koncercie. W programie utwory autorstwa: Rolfa Enstroma, Bengta Emila Johnsona, Ragnara Grippe, Larsa-Gunnara Bodina, Tamasa Ungvary, Karla-Birgera Blomdahla. Reżyseria projekcji dźwięku: Lars Gunnar Bodin, Bohdan Mazurek.

54.
[Eugeniusz Rudnik. Koncert muzyki elektronicznej jesień 1979.] [14 listopada 1979 r., godz. 19.30. Sala Koncertowa Akademii Muzycznej im. F. Chopina, ul. Okólnik 2]
[2] s.; 15 x 11 cm.
Karta wstępu dla 2 osób z informacja o koncercie. W programie utwory autorstwa Romana Bergera, Pawła Szymańskiego, Andrzeja Bieżana i Krzysztofa Knitela oraz Mortona Subotnicka. Reżyseria projekcji dźwięku: Bohdan Mazurek.


55.
[Eugeniusz Rudnik. W. Pan Eugeniusz Rudnik w miejscu ul Joliot-Curie. Studio Eksperymentalne „Warsztat muzyczny”. IV koncert.] [26 kwietnia 1964 roku, godz. 19. Rozgłośnia I Polskiego Radia ul. Myśliwiecka 3/5. Studio M1]
[2] s.; 16 x 11 cm.
Nazwisko i nazwę ulicy zapisano ręcznie niebieskim długopisem. Karta wstępu do Rozgłośni I P.R. dla 2 osób. W programie koncertu Antona von Webera i Karlheinza Stockhausena.

56.
[Eugeniusz Rudnik. Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna Studio Eksperymentalne Polskiego Radia.] [25 marca 1974 r., godz. 19.00. Warszawa, ul. Okólnik 2, P.W.S.M. – Sala koncertowa.]
[2] s. : 15 x 11 cm.
Karta wstępu  dla 2 osób z informacjami o koncercie. W programie utwory autorstwa Richarda Felciano, Andrew Frank, Donalda Erba, Phila Windsora, Eugena Kurtza, Kennetha Gaburo, Roberta Ericksona.

57.
[Eugeniusz Rudnik. W. Pan Eugeniusz Rudnik. Studio Eksperymentalne. XVIII koncert.] [Sala Muzeum Plakatu w Wilanowie, 29 kwietnia 1972 godzina 18.00]
[2] s.; 21 x 10 cm.
Karta wstępu dla 2 osób na koncert współczesnej muzyki francuskiej do Muzeum Plakatu w Wilanowie. W programie koncertu znalazły się utwory autorstwa: Francois Bayle, Oliviera Messiaen, Pierre’a Henry, Pierre’a Schaeffer. Reżyseria dźwięku Bohdan Mazurek.

58.
[Eugeniusz Rudnik. Studio Eksperymentalne „Warsztat Muzyczny”. IX koncert.] [10 czerwca 1965, godz. 20 rozgłośnia I Polskiego Radia, ul. Myśliwiecka 3/5 Studio M]
[2] s. : 15 x 10 cm.
Adnotacje wykonane ołówkiem: mnożenie pod kreską 3,6 X 3. Na odwrotnej stronie dopisane ołówkiem: nazwisko Szubska Halina, 431251 i długopisem numer 203061. Karta wstępu do rozgłośni I PR dla 2 osób. W programie koncertu utwory autorstwa: Kazuo Fukushimy, Bolent Arel, Romana Haubenstock- Ramati, Kalmana Dobosa, Corneliusa Cardew, Gary’ego Mc Kenzie

59.
[Eugeniusz Rudnik. Wystawa „Warszawa XXX”. Pamiątkowa karta uczestnictwa]
[4] s.; il. cz-b.; druk rozkładany 15 x 11 cm (po rozłożeniu 21 x 15 cm).
Na stronie tytułowej dwie pieczątki. Wykonana czerwonym tuszem z logo wystawy i wykonany czarnym tuszem numer 336507 – zapewne numer zwiedzającego wystawę. Karta pamiątkowa wydawana osobom, które zwiedziły wystawę zorganizowaną w Pałacu Kultury z okazji 30 rocznicy wyzwolenia Warszawy.

60.
[Eugeniusz Rudnik. Szanowny/a/ Panie/i/ Zawiadamiamy uprzejmie, iż we czwartek 5 lutego 1976 r. o godz. ….. w studiu kwadrofonicznym Muzeum Techniki /PKiN/ w Warszawie zostaną zaprezentowane muzyczne formy radiowe Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia]
[1] s.; 21 x 14 cm.
(2 egz.)
Nie podpisany blankiet zawiadomienia od Sekretariatu Programowego Polskiego Radia o prezentacji nagrań Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia.

61.
[Eugeniusz Rudnik. Montreal-West Berlin-Vien-Warsaw-Telephone Concert 04 XII 1983]
[2] s. : 14 x 10 cm.
Program koncertu zorganizowanego przez „Pracownię Dziekanka”. Wśród wykonawców: Ilina Alvarado, Krzysztof Knittel, Marcin Krzyżanowski, Mieczysław Litwiński, Andrzej Mitan, Jan Pilch, Andrzej Przybielski, Tadeusz Sudnik, Leszek Woźniakiewicz.

62.
[Eugeniusz Rudnik. NSZZ „Solidarność” Region Mazowsze. Uroczysty Koncert w XXV Rocznicę Poznańskiego Czerwca 1956 roku.]
[6] s.; druk rozkładany 21 x 10 cm (po rozłożeniu 30 x 21 cm).
Na stronie z programem zaznaczenia wykonane czarnym flamastrem. Folder informujący o koncercie. W programie utwory: muzyczne Wolfganga Amadeusza Mozarta, Ludwika Van Beethovena oraz poetyckie Kazimiery Iłłakowiczówny, Czesława Miłosza, Cypriana Kamila Norwida i Juliusza Słowckiego. Wśród wykonawców m.in. Kazimierz Kord, Wiesław Ochman, Halina Mikołajska, Daniel Olbrychski.

63.
[Eugeniusz Rudnik. Woche der avantgadistischen musik Berlin 1972. Spiel klang elektronik licht. 11.-18. juli 1972. Akademie der kunste sendesaal masurenallee philharmonie]
11 [2] s.; druk rozkładany 21 x 9 cm (po rozłożeniu 54 x 21 cm)
Folder informujący o serii koncertów i imprez mających miejsce w Berlinie w okresie 11-18 lipca 1972.

64.
[Eugeniusz Rudnik. Czytelnia Austriacka ma zaszczyt zaprosić na Koncert Muzyki Eksperymentalnej  w Czytelni Austriackiej Warszawa, ul. Próżna 8 we wtorek 6 listopada 1973 r. o godzinie 20]
[4] s.; druk rozkładany 20 x 10 cm (po rozłożeniu 20 x 20 cm)
Folder z programem koncertu. Wśród wykonawców: Elżbieta Sikora i Dieter Kaufman.

65.
[Eugeniusz Rudnik. Czytelnia Austriacka uprzejmie zaprasza na Mikrofonoper z Wiednia p.t. Pupofon.] [W środę 12 lutego 10972 r. o godz. 19 w Sali koncertowej Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Warszawie, Okólnik 2]
[1] s.; 21 x 10 cm.
Zaproszenie na koncert. W tekście skreślone ręcznie flamastrem słowa „w środę”.

66.
[Eugeniusz Rudnik. SIMC ISCM Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej.] [Koncerty Nowej Muzyki. 27 kwietnia 1981. Teatr Studio Pałac Kultury i Nauki Warszawa]
[6] s.; druk rozkładany 21 x 10 cm (po rozłożeniu 30 x 21 cm)
Na stronie dotyczącej utworu Nine Bells dopiski wykonane na maszynie na górze strony Nine Bells pod tekstem na dole strony: + po japoński. Muszę tylko znaleźć sposób na bardzo wolne chodzenie. Folder zawierający informacje na temat koncertu. W programie utwory Toma Johnsona i Krzysztofa Knittela. Druka zawiera także obszerną informację na temat twórczości Toma Johnsona i jego dzieła pt. Nine Bells.

67.
[Eugeniusz Rudnik. Studio Eksperymentalne P.R. zaprasza na koncert „Warsztat Muzyczny” który odbędzie się dn. 21 grudnia o godz. 20-ej w Rozgłośni I P.R. ul Myśliwiecka 3/5, Studio M 1]
[1] s.; 21 x 14 cm.
Maszynopis. Na odwrotnej stronie zapisany długopisem numer 26746. Zaproszenie na koncert dla dwóch osób. W programie utwory autorstwa: La Monte Younga, Mauricie Kagela, Vladimira Sranka, Louisa Andriessena, Earla Browna, Zbigniewa Wiszniewskiego, Mortona Feldmana, Niccole Castiglioniego, Corneliusa Cardew.

68.
[Eugeniusz Rudnik] PRiTV. A Guide to Polish Radio and Television; Warszawa: Wydawnictwa Radia i Telewizji, [1972-1978]
[8] s., il. kolor.; 24 x 22 cm.
Tekst w języku angielskim. Informator dla cudzoziemców dotyczący polskiego radia i telewizji. Zawiera historię obu instytucji informacje o strukturze, finansowaniu, zarządzie itd.

69.
[Eugeniusz Rudnik] Euphonies d’Or Du Concours De Bourges 1992 Le Jury Special Du 20e Concours International De Musique Electroacoustique De Bourges.
[2] s.; 30 x 21 cm.
Skład jury konkursu muzyki elektroakustycznej w Bourges w 1992 roku. Na odwrotnej stronie wykaz  laureatów konkursu w Bourges z okresu 1973-1987. Wśród nich Eugeniusz Rudnik jako laureat z roku 1973.
 
70.
[Eugeniusz Rudnik. Elektorfoni. Verker fra Studio Experimentalnie Warszawa. Sondag, den 17. Okober 1971, kl. 13.00. Fredag, den 22. Oktober 1971, kl. 20.00. SONJA HENIES OG NIELS ONSTADS STIFTELSER, HOVIKODDEN]
6 [2] s.; 30 X 21 cm.
Tekst w językach norweskim i angielskim. Informator dotyczący koncertu mającego odbyć się w Kunstsentret Hovikodden w Norwegii. W programie utwory autorstwa: Krzysztofa Pendereckiego, Włodzimierza Kotońskiego, Bohdana Mazurka, Bogusława Schaffera, Eugeniusza Rudnika, Andrzeja Dobrowolskiego. Informator zawiera biogramy kompozytorów oraz charakterystyki wykonywanych kompozycji.

71.
[Eugeniusz Rudnik. Westdeutscher Rundfunk Koln. Musik der zeit 5 Freitag, 28. Arpil 1967, 20 Uhr. Aula des Apostelgymnasiums, Koln-Lidenthal]
[4] s.; 30 x 21 cm
Informacja o koncercie muzyki elektronicznej. W programie utwory: Johannesa G. Fritscha, Włodzimierza Kotońskiego, Karlheinza Stockhausena, Petra Kotika. Druk zawiera sylwetki kompozytorów.

72.
[Eugeniusz Rudnik. […] Balety K+S+2P Krzysztof Komeda -Trzciński, Etiudy Baletowe. Kazimierz Serocki, Swinging Music; Krzysztof Penderecki, Capriccio (Capriccio per Siegfried Palm); Krzysztof Penderecki, Kwartet smyczkowy […] Mane-Thekel-Fares. Eugeniusz Rudnik muzyka baletowa.]
[2] s., 29 x 10 cm.
Druk informacyjny dotyczący spektaklu baletowego z utworami autorstwa: Krzysztofa Komedy-Trzcińskiego, Kazimierza Serockiego, Krzysztofa Pendereckiego, Eugeniusza Rudnika.
 
73.
[Eugeniusz Rudnik. Polskie Radio T-28]
[2] s.; 30 x 21 cm.
Tabela o cyklicznie zwężających się kolumnach z podziałką na dole (10, 100, 500, 1000, 5000, 10000, 20000).

74.
[Eugeniusz Rudnik. Ośrodek „Brama Grodzka – Teatr NN” 20-112 Lublin, ul. Grodzka 21] [Dni Radia w Teatrze NN. Małe Ojczyzny: Ludzie-Miejsca-Historia 16-17 listopada 2000 (czwartek-piątek) wstęp wolny]
[1] k.; 31 x 23 cm.
Dwie karty-druki promocyjne naklejone na oderwaną okładkę tekturowej teczki aktowej. Jedna karta z adresem, kontaktami i logo Ośrodka Brama Grodzka (wym. 21 x 6 cm). Druga karta z informacją o Dniach Radia w Teatrze NN (wym. 21 x 15 cm). Dopisek zielonym cienkopisem: „Dla Bolcia Ważne Również listy prywatne od średnich tego świata”. Data nieczytelna.

75.
[Eugeniusz Rudnik. 1. O Wyszyńskim i ciele ludzkim. O dzieciach]
[2] s.; Opis fioletowym flamastrem i niebieskim długopisem na kopercie z brązowego papieru, 23 x 16 cm.
Koperta opisana obustronnie, osiem punktów – tytułów.

76.
[Eugeniusz Rudnik. Mat. Alto – pizz, trem].
[1] s.; Opis ołówkiem na kopercie z brązowego papieru, 25 cm x 17 cm.

77.
[Eugeniusz Rudnik. Brzęczenie Mucha/ 0’35’’]
[1] s., Opis ołówkiem na kopercie z brązowego papieru, 23 x 16 cm.

78.
[Eugeniusz Rudnik. Spojrzenie VII Siter DG. 1’35’’]
[1] s.; Opis czarnym długopisem na kopercie z brązowego papieru, 23 x 16 cm.

79.
[Eugeniusz Rudnik. Struktura utworu 2 warstwy]
[1] s.; Opis czarnym długopisem i czerwonym flamastrem na kopercie z brązowego papieru, 23 x 15 cm.

80.
[Eugeniusz Rudnik. Klek. Punk Dowodzenie Groźny kompleks komputerowy]
[1] s.; Opis niebieskim i czarnym długopisem na kopercie z brązowego papieru, 23 x 16 cm.

81.
[Eugeniusz Rudnik. Mazurka Cz. III Flety]
[1] s.; Opis czarnym cienkopisem na kopercie z brązowego papieru, 23 x 16 cm.

82.
[Eugeniusz Rudnik. Bohdan Mazurek Studio Eksperymentalne. W. Pan Dyrektor Janusz Kukuła]
[1] s.; Opis czarnym cienkopisem na kopercie z brązowego papieru, 23 x 15 cm.

83.
[Eugeniusz Rudnik] Propozycja do filmów. Miniatury z literatury muzycznej dla Kijowicza]
[1] s.; Opis czarnym cienkopisem i czarnym długopisem na kopercie z brązowego papieru, 23 x 16 cm.

84.
[Eugeniusz Rudnik] IX/4 […]
[1] s.; Opis wykonany niebieskim długopisem na kopercie z brązowego papieru. 23 x 15 cm.

85.
[Eugeniusz Rudnik.  Poleman Pat. 1. Wokalizy]
[1] s.; Opis czarnym długopisem na kopercie z brązowego papieru. 25 x 17 cm.

Opracowanie: Marcin Stasiewicz