Jeremy Millar

1970

Jest artystą i kuratorem brytyjskim, autorem tekstów, wykładowcą krytyki sztuki w Royal College of Art w Londynie. Był kuratorem głośnych wystaw, m.in. Institute of Cultural Anxiety w Institute of Contemporary Arts w Londynie (1994), Speed w Whitechapel Art Gallery (1998), poświęconej Johnowi Cage’owi Every Day is a Good Day (2010). Zrealizował projekty nawiązujące do wybranych wątków biografii lub twórczości ważnych postaci kultury XX-wiecznej, tj. J.G. Ballarda, Marcela Duchampa, Chrisa Markera, W.G. Sebalda, Roberta Smithsona, Andrieja Tarkowskiego, Aby’ego Warburga. W 2009 roku Millar zrealizował zestaw prac dotyczących podróży Bronisława Malinowskiego i Stanisława Ignacego Witkiewicza do Nowej Gwinei latem 1914 roku. W projekcie tym Millar sytuuje samego siebie w roli badacza dostarczającego dowodów na to, jakie prace tworzyłby Witkiewicz, gdyby pozostał w tropikach i wsparł Malinowskiego w jego badaniach antropologicznych jako fotograf i rysownik.

W 2014 w Muzeum Sztuki w Łodzi odbyła się wystawa Jeremiego Millara M/W.