Edward Krasiński

Interwencje-fotografia

Udostępnij:
Datowanie: 1974
Technika: technika własna
Materiały: fotografia, scotch blue, płyta pilśniowa, farba emulsyjna
Rozmiar:wys. 50 cm, szer. 70 cm, dług. 40 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 29.07.1974
Numer inwentarzowy: MS/SN/R/183

Opis dzieła

Narzędziem konceptualnych „Interwencji” jest niebieska linia. To pasek taśmy przyklejonej poziomo na wysokości 130 cm. Pasek przecina powierzchnie zawieszonych na ścianach przedmiotów. Dostosowuje się do oznaczanej przestrzeni. Kiedy taśma „wnika” w pozorną głębię struktur geometrycznych, zdaje się tracić materialność. Staje się abstrakcyjną linią. Artysta taśmą interweniuje w zastaną przestrzeń, oznaczając zarazem jej granice.

Wystawy

Atlas nowoczesności. Ćwiczenia (II EDYCJA) [2021-10-01-2026-10-01]

Edward Krasiński
Edward Krasiński

Znany był z radykalnych gestów. Do historii przeszedł jego udział w biennale sztuki w Tokio w 1970 r., na które wysłał rzeźby złożone z długich niebieskich gum. Kiedy transport opóźniał się, artysta wysłał do organizatorów teleks w alfabecie morse’a z powtarzającym się 5000 razy słowem „blue”. Taśmę tę zaprezentowano więc na światowej wystawie zamiast prac Krasińskiego. Uważa się, że była to pierwsza w Polsce praca konceptualna. Był jednym z twórców powojennej polskiej awangardy. To on dyrygował falami morskimi w Panoramicznym happeningu morskim Tadeusza Kantora w 1967 roku. Maria Morzuch

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji