Kolekcja Sztuki XX i XXI wieku

Jadwiga Sawicka

Nawracanie, oswajanie, tresowanie (projekt billboardu)

Udostępnij:
Datowanie: 1998
Technika:
Materiały:akryl, karton, pianka
Rozmiar:52 x 110 cm
Sposób nabycia:depozyt
Data nabycia:
Numer inwentarzowy:MS/SN/M/D/1700
Dzieło dostępne na ekspozycji:tak

Opis dzieła

Co robi billboard – i każda inna reklama? Nawraca, oswaja, tresuje zachowania konsumenckie. Jadwiga Sawicka dzięki cielistemu kolorowi tła odsłania drugie, protekcjonalne dno komunikatów reklamowych. Propaganda konsumpcjonizmu czarnym tekstem (element męski) tresuje kobiece ciała – mówi, jak powinny wyglądać i jak się zachowywać.

Jadwiga Sawicka

Jest malarką, autorką instalacji i obiektów, przy powstawaniu fotografii stale współpracuje z Markiem Horwatem. W latach 1979–1984 studiowała na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, dyplom obroniła w pracowni prof. Jerzego Nowosielskiego. Wykłada na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Rzeszowskiego. W 2013 roku otrzymała Nagrodę im. Jana Cybisa, a w 2016 roku Nagrodę im. Katarzyny Kobro. Współpracuje z Galerią BWA w Warszawie. Dyplom uzyskała w 1984 roku w Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych na Wydziale Malarstwa. Maluje, tworzy fotografie, obiekty, instalacje oraz prace oparte na tekście, które umieszcza w przestrzeni publicznej....

Inne dzieła tego artysty / artystki
Zobacz także
Powiązane obiekty