Svetlana Kopystiansky

Cold shapes / Warm shapes

Udostępnij:
Datowanie: 1979 / 1992
Technika: fotografia czarno-biała
Materiały:papier fotograficzny, emulsja światłoczuła
Rozmiar:seria "Cold shape": 32,7 x 29,1 cm; seria "Warm shape": 29,6 cm x 29,1 cm
Sposób nabycia:dar
Data nabycia: 28.03.2019
Numer inwentarzowy:MS/SN/F/3082/1-4
Dzieło dostępne na ekspozycji:tak

Opis dzieła

Na fotografiach widoczne są pozytywowe i negatywowe kształty – białe, ułożone z bryłek śniegu, i czarne, utworzone przez usunięcie śniegu z podłoża za pomocą ciepłej wody. To rodzaj przetłumaczenia geometrycznych kształtów, znanych z obrazów Kazimierza Malewicza, na język elementów – śniegu (wody) i ziemi. Znaczenie kształtów, sugerowane tytułem, wyprowadzone jest z jakości materiałów; fotografia służy tu rejestracji nietrwałych zjawisk. Praca przeciwstawia sobie nawzajem formy obecności i nieobecności. Jest zarazem przetworzeniem tradycji historycznej awangardy, minimalizmu i sztuki konceptualnej. 


Svetlana Kopystiansky
Svetlana Kopystiansky

Svetlana Kopystiansky jest amerykańską artystką, działającą w Nowym Jorku od 1988 roku. Jej multimedialna praktyka obejmuje malarstwo, fotografię, film i wideo, a badanie języka jest kluczowe dla jej twórczości. Przy pracach filmowych i wideo współpracuje ze swoim mężem, Igorem Kopystianskim.Od późnych lat siedemdziesiątych aż do imigracji w 1988 roku Svetlana Kopystiansky była częścią nonkonformistycznej sceny artystycznej Związku Radzieckiego. W 1979 roku zwróciła się w kierunku tradycji awangardowej. Jej praca Correct Figures / Incorrect Figures (1979) odnosiła się do twórczości Kazimierza Malewicza, natomiast White Album (1979) opierał...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Zobacz także
1 2 3
Powiązane obiekty