Udostępnij:
Datowanie: 2014
Technika: technika mieszana
Materiały:metal, instalacja elektryczna, materiały różne
Rozmiar:26 x 90 x 90 cm
Sposób nabycia:zakup (dofinansowano ze środków MKiDN)
Data nabycia: 17.07.2015
Numer inwentarzowy:MS/SN/R/595
Dzieło dostępne na ekspozycji:tak

Opis dzieła

Trzy głośniki umieszczone na ruchomych ramionach prowadzą ze sobą komputerowo wygenerowaną rozmowę, która dotyczy monotonii i bezcelowości zmechanizowanej pracy. Nagranie audio powtarza się w czterominutowej pętli. To praca autotematyczna – roboty komentują własne działanie.


Bez sensu to instalacja dźwiękowa z elementami robotyki oparta na mechanizmie audio-kinetycznym. Na blacie roboczego stołu widzimy trzy głośniki stojące niezależnie od siebie na ruchomych metalowych konstrukcjach. Głośniki prowadzą ze sobą prozaiczną i absurdalną rozmowę na temat monotonii pracy, a ich głosy to sztuczne syntezatory mowy. Nagranie audio trwa około czterech minut, po czym dialog się powtarza. Głośność ścieżek dźwiękowych oraz odstępy czasu pomiędzy powtarzającym się dialogiem mogą być regulowane. Instalacja ta w sposób celny punktuje jałowość pracy niematerialnej.

Katarzyna Słoboda


Wystawy

Atlas nowoczesności. Ćwiczenia, ms2, Muzeum Sztuki w Łodzi, od 01.10.2021

Agnieszka Chojnacka

Dyplom uzyskała w 2004 w Pracowni Fotografii użytkowej i w Pracowni Fotografii i obrazu wideo akademii sztuk Pięknych w Łodzi. zajmuje się fotografią, instalacją dźwiękową, tworzy również filmy w swoich pracach artystka kontrastuje bezpieczny, spokojny i nierealny świat z nieprzyjazną, czasem pełną przemocy rzeczywistością. Nieprzystawalność tych dwóch światów w wielu pracach potęgowana jest tekstem: słowem mówionym lub pisanym. zestawiając obraz z zaskakującym w jego kontekście dźwiękiem / tekstem, przeciwstawiając sobie różne elementy prac. Chojnacka wskazuje na rozbieżność marzeń i realiów. W 2006 artystka otrzymała...

Inne dzieła tego artysty / artystki
Zobacz także