Udostępnij:
Datowanie: 1977
Technika: kolaż
Materiały: papier
Rozmiar:wys. 21 cm, szer. 29,5 cm
Sposób nabycia:zakup
Data nabycia: 02.09.1987
Numer inwentarzowy: MS/SN/RYS/1387

Opis dzieła

Nieco zapomniany dziś Isaia Mabellini (znany lepiej jako Sarenco) był ważną postacią włoskiej sceny artystycznej lat 70. XX w. Jako nieformalny lider grupy poetów wizualnych, działających we Florencji pod nazwą Gruppo 70, Sarenco zyskał rozgłos dzięki autorskiemu miesięcznikowi Wojna poetycka [Lotta Poetica]. Komunizujący i wymierzony w kapitalistyczny system magazyn sprowokował zdecydowaną reakcję władz, które zamknęły wydawnictwo i skonfiskowały maszyny drukarskie. Prace Sarenco to realizacje z pogranicza sztuki wizualnej i poezji – pełne ironii i anarchistycznego zacięcia komentarze na temat kondycji środowiska artystycznego i jego uwikłania w mechanizmy rynku. Pochodzące z 1977 r. obiekty powstały z kolorowych kserokopii brytyjskich i holenderskich banknotów. Tytułowe „sztuka, władza, pieniądze i rodzina” spotykają się tu w postaciach królowej angielskiej i XVII-wiecznego mistrza malarstwa.

Krzysztof Kościuczuk (Cytat za: Korespondencje. Sztuka nowoczesna i uniwersalizm, red. Jarosław Lubiak, Małgorzata Ludwisiak, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2012, s. 752).

Sarenco (Isaia Mabellini)

Inne dzieła tego artysty / artystki
Dzieła w tej samej kolekcji