Douglas Davis

Rysunki filmowe

Udostępnij:
Datowanie: 1980
Technika: kolaż
Materiały:papier, fotografia gazetowa
Rozmiar:szerokość: 38 cm, wysokość: 51 cm
Sposób nabycia:dar
Data nabycia: 03.01.1983
Numer inwentarzowy:MS/SN/RYS/1093
Dzieło dostępne na ekspozycji:nie

Opis dzieła

„Zmiany przebiegają pod osłoną nocy, podczas naszego snu” – pisał Davis. Prace z cyklu Movie Drawing wydają się być wizją senną, feerią obrazów przenikających się na kartonowych tablicach. Te wszechobecne obrazy, pochodzące z kultury masowej, niepozornie kształtują i zmieniają świadomość współczesnego człowieka. Douglas Davis w swojej twórczości często sięga do ambiwalentnej roli obrazów telewizyjnych i filmowych w kulturze. Lubi grać z konwencją obserwatora i obserwowanego. Wspominając swoją akcję podczas transmisji telewizyjnej na documenta w Kassel, pisał: „Postanowiłem zwrócić się do widza, aby wraz ze mną starał się obalić dzielącą nas barierę (telewizyjny ekran)”. W tych pracach wydaje się również przełamywać tą granicę. W centrum kompozycji, pomiędzy różnymi portretami, widzimy zdjęcie samego Davisa wnikliwie patrzącego na widza.

Karol Jóźwiak (Cytat za: Korespondencje. Sztuka nowoczesna i uniwersalizm, red. Jarosław Lubiak, Małgorzata Ludwisiak, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2012, s. 644).

Douglas Davis
Douglas Davis

Realizował filmy wideo jako jeden z pierwszych – już na początku lat 70., stale zajmował się wprowadzaniem nowych mediów do sztuki, analizował ich język formalny i możliwości komunikacji. Od roku 1994 w swoich działaniach artystycznych używa Internetu. Jest również autorem kilku książek analizujących wpływ wideo, telewizji i Internetu na kulturę, sztukę i ich instytucje. Ewa Gałązka (Cytat za: Abecadło, red. Jarosław Lubiak, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2010,  s.nlb.[67]).

Inne dzieła tego artysty / artystki